Ile zarobisz pracując w marketingu w Polsce? Zobacz wyniki z Raportu Płacowego 2019

Z nowego Raportu Płacowego 2019 Goldman Recruitment dowiadujemy się, że w polskim marketingu można zarobić od 5700 zł do nawet 20 000 zł. Wszystko zależy od stanowiska i wykonywanej pracy.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Ile zarobisz pracując w marketingu w Polsce? Zobacz wyniki z Raportu Płacowego 2019

  • Zauważalnym elementem rozwoju marketingu, który coraz mocniej wpływa na jego praktykę, jest technologia.
  • Dlatego coraz częściej znajdujemy wśród pionów marketingowych osoby pracujące w nowych mediach czy mediach społecznościowych.
  • Goldman Recruitment w raporcie analizuje aż 12 stanowisk podając dane o płacach na tych specjalistycznych funkcjach.

Marketing to ciągle dynamicznie rozbudowywana branża, która w ostatnich latach coraz mocniej spaja się ze sprzedażą. Nawet najlepszy produkt czy usługa w dzisiejszych czasach same się nie obronią, potrzebują przemyślanej strategii rynkowej. Specjalizacja marketingu nie jest obca polskim firmom.

Jak precyzują analitycy Goldman Recruitment, współczesny marketing to nawet 12 różnych profesji; znajdziemy wśród nich kierownictwo, czyli managerów ds. marketingu i specjalistów, czy product managerów. Niżej w hierarchii są managerowie i specjaliści ds. PR, czy specjaliści ds. SEO/SEM (optymalizacja pozycjonowania stron internetowych i publikacji w sieci). Najniżej w zestawieniu znajdziemy UX designerów, grafików komputerowych odpowiedzialnych za wykonanie zawartości stron i komunikacji firmy, czy też specjalistów ds. mediów społecznościowych.

Zarobki w tak rozumianym marketingu wahają się od (mediany wynagrodzenia) 5700 zł dla właśnie specjalistów ds. mediów społecznościowych po nawet 20 000 zł (kierownicze stanowiska w Warszawie).

Czytaj też: Influencer marketing. Nowy trend, do tego bardzo skuteczny

Marketing w pigułce

Kluczem do sukcesu marketingu jest integracja działań w obszarze kanałów online i offline oraz stworzenie spójnej koncepcji komunikacji. Płace w marketingu odzwierciedlają właśnie poziom tej integracji.

Wyzwania dla marketerów? Zapanować nad technologią i jak najlepiej ją wykorzystać, a nie konkurować ze sztuczną inteligencją, zastanawiając się, czy wkrótce nie przejmie ich obowiązków. Kolejna rzecz - działy marketingu będą musiały zmierzyć się z rosnącą niechęcią konsumentów do dzielenia się swoimi danymi. Last but not least - z roku na rok konsumenci przywiązują coraz większą wagę do zdrowia, społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju. To otwiera nowe perspektywy dla marketerów, którzy będą jeszcze aktywniej wpływać na proces powstawania produktów.

Płace

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.