Ile zarabia serwisant, ile specjalista, a ile kierownik ds. obsługi technicznej?

Na jakie wynagrodzenia mogą liczyć pracownicy zajmujący się wsparciem technicznym w dziale obsługi klienta? Poznajcie wyniki najnowszego raportu płacowego „Wiosna 2014” Advisory Group TEST Human Resources.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Ile zarabia serwisant, ile specjalista, a ile kierownik ds. obsługi technicznej?

PODZIEL SIĘ


Autor: Justyna Koc

www.raportplacowy.pl

1 gru 2014 5:00


Najmniej z grupy osób zajmujących się wsparciem technicznym w dziale obsługi klienta zarabia serwisant. Jego wynagrodzenie minimalnie wzrosło (o 110 zł brutto) w porównaniu do jesieni 2013 r. Do jego kieszeni wpada średnio 3090 zł brutto miesięcznie.

Za bieżące i okresowe naprawy sprzętu i wyposażenia 25 proc. serwisantów dostaje więcej niż 4 tys. zł brutto, jednak kolejne 25 otrzymuje mniej niż 1934 zł brutto.

Czytaj też: Sektor publiczny kiepsko płaci informatykom. A potem są problemy

Więcej zarabia instalator, który montuje i instaluje urządzenia. Jego średnia miesięczna wypłata to 4509 zł brutto miesięcznie – o 176 zł brutto więcej niż w ubiegłym półroczu.

Nieznaczny spadek wynagrodzenia (o 120 zł brutto) odnotował specjalista ds. obsługi technicznej. Co miesiąc otrzymuje średnio 5644 zł brutto. Do jego obowiązków należy obsługa klienta, która wymaga specjalistycznej wiedzy technicznej.

Jedna czwarta specjalistów może pochwalić się zarobkami przekraczającymi 7139 zł brutto. Nie wszyscy jednak mają tak dobrze – 25 proc. osób na tym stanowisku dostaje nie więcej niż 3575 zł brutto.

Czytaj też: Ile zarabia grafik, ile administrator aplikacji, a ile programista

6399 zł brutto – to średnie miesięczne wynagrodzenie lidera zespołu ds. obsługi klienta. To wzrost o 419 zł brutto niż drugiej połowie 2013 r. Co czwarty administrujący podległym zespołem ds. wsparcia technicznego może liczyć na wypłatę wyższą niż 7010 zł brutto, jednak jedna czwarta musi się zadowolić płacą nie większą niż 4510 zł brutto.

Najwięcej z całej grupy zarabia kierownik ds. obsługi technicznej, który zarządza podległym zespołem ds. wsparcia technicznego. Jego średnia to 7977 zł brutto miesięcznie – o 250 zł brutto więcej niż jesienią 2013 r.

Pułap wynagrodzeń dla 25 proc. kierowników kończy się na 5682 zł brutto, a dla 25 proc. nie spada poniżej 8719 zł brutto.

* Raport płacowy AG Test HR „Wiosna 2014” powstał na podstawie danych płacowych z 411 przedsiębiorstw.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

4 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

bolek 2015-07-15 21:44:50

Orange to złodzieje i tyle, z roku na rok co raz więcej obowiązków a na wynagrodzeniu tego nie odczujesz... Totalne DNO!

Realny2 2015-01-20 14:56:54

Niestety to prawda, podpisuję się więc pod wypowiedziami kolegów.

monter 2015-01-11 21:25:47

Jestem pracownikiem firmy podwykonawczej Orange i potwierdzam opinię poprzednika. informacja w artykule to totalna bzdura. Moja wypłata miesięczna 1700 zł na rękę za grupę kompetencyjną A (tj. najwyższą), a warunki pracy - szkoda gadać. Niech autor artykułu nie wstawia pier..ł z kosmosu i zejdzie na matkę ziemię!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.