PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Ile można zarobić na Facebooku, a ile w Google?

Praca w marketingu: Ile zarabia spec od mediów społecznościowych, a ile specjalista ds. SEO/SEM? Jak kształtują się wynagrodzenia pracowników dbających o interesy firmy w sieci? Zaglądamy do raportu Advisory Group TEST Human Resources "Jesień 2017".

Ile można zarobić na Facebooku, a ile w Google?
Specjalista ds. mediów społecznościowych zarabia średnio 3945 zł brutto co miesiąc. (Fot. Shutterstock)
REKLAMA

Specjalista ds. mediów społecznościowych, który zajmuje się kształtowaniem obecności firmy w mediach społecznościowych oraz zarządzaniem zawartością stron internetowych, zarabia średnio 3945 zł brutto co miesiąc. Natomiast mediana jego wynagrodzeń to 3716 zł brutto.

Z kolei specjaliści ds. e-commerce, którzy zajmują się realizowaniem i rozwijaniem sprzedaży produktów oraz usług w internecie, zarabiają średnio 4836 zł brutto co miesiąc. Mediana w ich przypadku wynosi natomiast 4300 zł brutt (wobec 4463 zł brutto wykazywanych w poprzedniej edycji raportu).

Co czwarta osoba na tym stanowisku nie dostaje więcej niż 3500 zł brutto na miesiąc, a dla 25 proc. pracowników z tej grupy zarobki są nie mniejsze niż 5592 zł brutto miesięcznie.

Za treść, wygląd i funkcjonalność strony internetowej odpowiedzialny jest specjalista zawartości stron www. Jego średnia miesięczna pensja wynosi 5717 zł brutto. Z kolei mediana wynagrodzeń to 4615 zł brutto. To o 793 zł brutto więcej niż wiosną 2017 r.

Co czwarty zatrudniony na tym stanowisku otrzymuje pensję nie większą niż 3655 zł brutto miesięcznie, a kolejne 25 proc. specjalistów w tym obszarze może liczyć na nie mniej niż 7648 zł brutto każdego miesiąca.

Odpowiedzialny za analizowanie mechanizmów wyszukiwania oraz implementowanie taktyk marketingowych zwiększających widoczność danej treści oraz zaangażowanie ze strony użytkownika specjalista ds. SEO/SEM zarabia średnio 5904 zł brutto. Z kolei mediana jego wynagrodzeń to 6050 zł brutto – to o 565 zł brutto więcej niż wiosną 2017 r.

Dla co czwartej osoby na tym stanowisku zarobki miesięczne zaczynają się od 6369 zł brutto. Jednak 25 proc. musi się liczyć z tym, że nie otrzyma więcej niż 5010 zł brutto za miesiąc pracy.

7615 zł brutto – to mediana wynagrodzeń specjalisty ds. marketingu online, który zajmuje się realizowaniem zadań wynikających z przyjętej strategii marketingowej. To dokładnie tyle samo co w poprzednim półroczu. Z kolei jego średnia miesięczna pensja wynosi 6664 zł brutto.

Co czwarty spec od marketingu online otrzymuje miesięczne wynagrodzenie nie mniejsze niż 8420 zł brutto, tym samym pensja 25 proc. z nich nie przekracza 4805 zł brutto miesięcznie.

* Dane zostały przekazane bezpośrednio przez działy personalne z 604 przedsiębiorstw. Listę firm można pobrać poniżej.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Ile można zarobić na Facebooku, a ile w Google?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.