Praca w marketingu: Ile zarabia spec od mediów społecznościowych, a ile specjalista ds. SEO/SEM? Jak kształtują się wynagrodzenia pracowników dbających o interesy firmy w sieci? Zaglądamy do raportu Advisory Group TEST Human Resources "Jesień 2017".
- Justyna Koc
- •21 mar 2018 6:00

Specjalista ds. mediów społecznościowych, który zajmuje się kształtowaniem obecności firmy w mediach społecznościowych oraz zarządzaniem zawartością stron internetowych, zarabia średnio 3945 zł brutto co miesiąc. Natomiast mediana jego wynagrodzeń to 3716 zł brutto.
Z kolei specjaliści ds. e-commerce, którzy zajmują się realizowaniem i rozwijaniem sprzedaży produktów oraz usług w internecie, zarabiają średnio 4836 zł brutto co miesiąc. Mediana w ich przypadku wynosi natomiast 4300 zł brutt (wobec 4463 zł brutto wykazywanych w poprzedniej edycji raportu).
Co czwarta osoba na tym stanowisku nie dostaje więcej niż 3500 zł brutto na miesiąc, a dla 25 proc. pracowników z tej grupy zarobki są nie mniejsze niż 5592 zł brutto miesięcznie.
Za treść, wygląd i funkcjonalność strony internetowej odpowiedzialny jest specjalista zawartości stron www. Jego średnia miesięczna pensja wynosi 5717 zł brutto. Z kolei mediana wynagrodzeń to 4615 zł brutto. To o 793 zł brutto więcej niż wiosną 2017 r.
Co czwarty zatrudniony na tym stanowisku otrzymuje pensję nie większą niż 3655 zł brutto miesięcznie, a kolejne 25 proc. specjalistów w tym obszarze może liczyć na nie mniej niż 7648 zł brutto każdego miesiąca.

Odpowiedzialny za analizowanie mechanizmów wyszukiwania oraz implementowanie taktyk marketingowych zwiększających widoczność danej treści oraz zaangażowanie ze strony użytkownika specjalista ds. SEO/SEM zarabia średnio 5904 zł brutto. Z kolei mediana jego wynagrodzeń to 6050 zł brutto – to o 565 zł brutto więcej niż wiosną 2017 r.
Dla co czwartej osoby na tym stanowisku zarobki miesięczne zaczynają się od 6369 zł brutto. Jednak 25 proc. musi się liczyć z tym, że nie otrzyma więcej niż 5010 zł brutto za miesiąc pracy.
7615 zł brutto – to mediana wynagrodzeń specjalisty ds. marketingu online, który zajmuje się realizowaniem zadań wynikających z przyjętej strategii marketingowej. To dokładnie tyle samo co w poprzednim półroczu. Z kolei jego średnia miesięczna pensja wynosi 6664 zł brutto.
Co czwarty spec od marketingu online otrzymuje miesięczne wynagrodzenie nie mniejsze niż 8420 zł brutto, tym samym pensja 25 proc. z nich nie przekracza 4805 zł brutto miesięcznie.
* Dane zostały przekazane bezpośrednio przez działy personalne z 604 przedsiębiorstw. Listę firm można pobrać poniżej.


KOMENTARZE (0)