Mediana płac w Amazonie jest dużo niższa, niż ma to miejsce w przypadku innych firm technologicznych. Obecnie kształtuje się ona na poziomie 28,4 tys. dolarów rocznie. Dla porównania, w przypadku Facebooka mediana płac wynosi 240,4 tys. dolarów.

- Obecnie imperium Jeffa Bezosa zatrudnia niemal pół miliona pracowników na całym świecie.
- Mediana wynagrodzeń w koncernie przekłada się na kwotę 13,6 dolara za godzinę pracy, co według ekspertów stanowi typową wycenę roboczogodziny w sektorze logistyki w USA.
- Według dziennika "Wall Street Journal", wysokość mediany płac w Amazonie ma związek przede wszystkim z rodzajem stanowisk pracy, na jakich zatrudnia ta firma.
W dużej mierze Amazon bazuje na pracy fizycznej (magazynierzy, dostawcy), co stawia technologicznego giganta w równym szeregu płacowym chociażby z popularnym w USA producentem czekolady (Hershey), jednakże dużo poniżej pułapu mediany płac wyznaczanego przez Facebooka, do którego Amazon często jest porównywany pod względem swojej strategii biznesowej.
Obecnie imperium Jeffa Bezosa zatrudnia niemal pół miliona pracowników na całym świecie. Większość z nich jednak - w przeciwieństwie do innych firm z sektora technologicznego - nie programuje i nie obmyśla nowych strategii rozwojowych, ale - zamiast tego - rozładowuje ciężarówki, operuje wózkami widłowymi i przemierza codziennie wiele kilometrów w magazynach w poszukiwaniu zamówionych przez klientów sieci Amazon towarów. Wynagrodzenie pracowników koncernu dorównuje zatem temu, jakie otrzymują inni pracownicy sektora logistyki - podsumowuje "WSJ".
Czytaj więcej: Amazon ma plany na 2018 r. Pracownicy najważniejsi?
Według indeksu S&P 500, Amazon nie jest firmą technologiczną, ale przedstawicielem sektora handlowego. Wyceniany jest jako 184-krotność przewidywanych rocznych przychodów, jakich analitycy spodziewają się za rok 2018 - co daje wycenę wielokrotnie wyższą niż te, jakimi obecnie mogą pochwalić się Facebook i firma matka Google - koncern Alphabet.
"Wall Street Journal" zaznacza jednak, że choć Amazon rozpoczynał działalność jako firma handlowa, technologia zawsze stanowiła rdzeń biznesu Jeffa Bezosa. Do zdobycia pierwszego masowego rynku w 1994 roku prezes firmy wykorzystał internet - wówczas we wczesnym stadium rozwoju. Dziś sieć napędza praktycznie całą działalność biznesową Amazona, która ze sprzedawania książek rozszerzyła się również na strumieniowanie filmów i muzyki na żądanie, a także dostarczanie zakupów spożywczych.

KOMENTARZE (0)