W tym roku pracodawcy będą hojniejsi wobec pracowników niż w poprzednich latach. Rekordową popularność zyskują w tym roku premie świąteczne. Obserwujemy też powrót do znanych sprzed początku pandemii firmowych wigilii.

- W tym roku z okazji Bożego Narodzenia polscy przedsiębiorcy planują przekazać swoim pracownikom przede wszystkim premie okolicznościowe (44 proc.) oraz zorganizować firmowe wigilie (43 proc.).
- - Udział pracodawców planujących wesprzeć pracowników premią okolicznościową przy okazji obchodzenia świąt Bożego Narodzenia jeszcze nigdy nie był tak wysoki jak teraz - zaznacza Mateusz Żydek, ekspert rynku pracy Randstad Polska.
- W ostatnich latach widać też systematyczny wzrost liczby pracodawców, którzy z okazji Świąt angażują pracowników w akcje charytatywne i społeczne. W tym roku takie inicjatywy pojawią się w co piątej firmie.
Badanie dotyczące świątecznych inicjatyw dla pracowników wśród 1000 pracodawców przeprowadził Instytut Badawczy Randstad we współpracy z Instytutem Badań Pollster. Wynika z niego, że popularność zyskują premie, ale do łask wracają też wigilie firmowe.
Premie na prowadzeniu
W tym roku z okazji Bożego Narodzenia polscy przedsiębiorcy planują przekazać swoim pracownikom przede wszystkim premie okolicznościowe (44 proc.) oraz zorganizować wigilie firmowe (43 proc.). W poprzednim roku, w związku z pandemią, wszelkie imprezy okolicznościowe były ograniczone obostrzeniami. Obecnie znów zyskały one na znaczeniu.
Z badania wynika, że więcej niż co trzeci przedsiębiorca planuje obdarować swoich pracowników bonami podarunkowymi. 29 proc. przekaże dla swoich podwładnych oraz ich dzieci lub całych rodzin upominki, zaś 13 proc. respondentów nie planuje z okazji Bożego Narodzenia podejmować żadnych specjalnych działań.
- Udział pracodawców planujących wesprzeć pracowników premią okolicznościową przy okazji obchodzenia świąt Bożego Narodzenia jeszcze nigdy nie był tak wysoki jak teraz - zaznacza Mateusz Żydek, ekspert rynku pracy Randstad Polska.
- Z naszych badań wynika, że firmy lepiej oceniają swoją kondycję finansową i tegoroczne budżety mogą im pozwolić na więcej. Jednocześnie jest to pośrednia, symboliczna odpowiedź na presję płacową ze strony pracowników. Wobec trudności w pozyskaniu kandydatów do pracy pracodawcy uruchamiają wszystkie swoje pomysły na to, aby wpłynąć na obniżenie rotacji pracowników w firmach, a premie należą do tej grupy pomysłów - dodaje.


KOMENTARZE (0)