Czy warto jeździć dla Ubera?

• Aplikacja Uber ma w Polsce „zielone światło”.
• Partnerzy korporacji swoją sytuację finansową po rozpoczęciu współpracy uznają za lepszą, choć najczęściej tylko nieznacznie lepszą.
• Znaczna część zarobków zostaje przeznaczona na wydatki związane z eksploatacją pojazdu i opłatę za korzystanie z aplikacji.
• Dużą część kierowców stanowią osoby o umiarkowanych bądź niskich dochodach.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Czy warto jeździć dla Ubera?

PODZIEL SIĘ


Autor: JP

16 cze 2016 12:26


Kilka dni temu Uber dostał „zielone światło” dla rozwoju w Polsce.

– Sektor taksówkarski będzie musiał sobie poradzić z konkurencją – powiedział Rzeczpospolitej wiceminister infrastruktury Kazimierz Smoliński.

Kacper Winiarczyk, dyrektor Ubera w Polsce zaznaczył w odpowiedzi, że firma nie ucieka od regulacji.

– Liczymy na kontynuację rozmów dotyczących regulacji mogących uporządkować szeroko pojęty rynek przewozu i dostosowanie przepisów do obecnych trendów i technologii.

Jeśli chodzi o opinie samych kierowców, w internecie co rusz pojawiają się głosy o nieuczciwości Ubera i jego nieopłacalności.

– Zarobek jest pozorny – komentuje jeden z użytkowników portalu Wykop.pl.

Instytut Sobieskiego przyjrzał się sytuacji partnerów Ubera, aby rozwiać wątpliwości.

– Przed rozpoczęciem oferowania usług związanych z inteligentnym transportem 32 proc. respondentów było zatrudnionych na pełny etat, 27 proc. prowadziło własną działalność gospodarczą, zaś 16 proc. zatrudnionych było na podstawie umowy zlecenia, umowy o dzieło, bądź umowy autorskiej. 11 proc. stanowili bezrobotni, z których 70% pozostawało bez pracy nie dłużej niż pół roku. 9 proc. ankietowanych to studenci – czytamy w raporcie „Inteligentny transport – wpływ na polską gospodarkę”.

 

Źródło: Instytut Sobieskiego, raport „Inteligentny transport – wpływ na polską gospodarkę”. Źródło: Instytut Sobieskiego, raport „Inteligentny transport – wpływ na polską gospodarkę”.

Od chwili rozpoczęcia współpracy 58 proc. respondentów uznało, że ich sytuacja finansowa polepszyła się, z czego 23 proc. postrzega poprawę jako znaczną, a 35 proc. jako nieznaczną.

Źródło: Instytut Sobieskiego, raport „Inteligentny transport – wpływ na polską gospodarkę”. Źródło: Instytut Sobieskiego, raport „Inteligentny transport – wpływ na polską gospodarkę”.
CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.