×

Subskrybuj newsletter
pulshr.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
PARTNERZY PORTALU

Błąd w systemie czy błąd płatnika? Jest problem z odzyskaniem nadpłaty składki zdrowotnej

  • Autor: PM
  • 25 maj 2023 13:18

Osoby, które w zeszłym roku prowadziły działalność gospodarczą, ale zdecydowały o jej zakończeniu od tego roku, mają problemy z otrzymaniem na konto środków z nadpłaty składki zdrowotnej.

Błąd w systemie czy błąd płatnika? Jest problem z odzyskaniem nadpłaty składki zdrowotnej
Odzyskanie nadpłaty składki zdrowotnej wymaga od osób, które zamknęły działalność, złożenia odpowiedniego wniosku (fot. Shutterstock)
REKLAMA

Problem, na który trafiają przedsiębiorcy decydujący się na zamknięcie działalności w tym roku generuje fakt, że zamykając działalność zamknęli też konto bankowe, z którego robili przelewy do ZUS-u. System nie pozwala wpisać nowego numeru rachunku bankowego.

Jak informuje portal Prawo.pl, nawet otrzymanie z ZUS-u informacji o nadpłacie składek zdrowotnych nie ułatwia sprawy, bo wciąż występuje problem z podaniem aktualnych danych. 

- Na PUE w ZUS-ie jest wniosek o zwrot, ale nie mogę wpisać aktualnego numeru konta . Pojawia się komunikat o błędzie. W jaki sposób mogę  odzyskać nadpłaconą składkę? - pyta cytowany przez portal były przedsiębiorca. Z odpowiedzi, którą otrzymał od ZUS-u wynika, że wciąż istnieje możliwość odzyskania tych środków.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Błąd w systemie czy błąd płatnika? Jest problem z odzyskaniem nadpłaty składki zdrowotnej

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl


REKLAMA