Osoby, które w zeszłym roku prowadziły działalność gospodarczą, ale zdecydowały o jej zakończeniu od tego roku, mają problemy z otrzymaniem na konto środków z nadpłaty składki zdrowotnej.

Problem, na który trafiają przedsiębiorcy decydujący się na zamknięcie działalności w tym roku generuje fakt, że zamykając działalność zamknęli też konto bankowe, z którego robili przelewy do ZUS-u. System nie pozwala wpisać nowego numeru rachunku bankowego.
Jak informuje portal Prawo.pl, nawet otrzymanie z ZUS-u informacji o nadpłacie składek zdrowotnych nie ułatwia sprawy, bo wciąż występuje problem z podaniem aktualnych danych.
- Na PUE w ZUS-ie jest wniosek o zwrot, ale nie mogę wpisać aktualnego numeru konta . Pojawia się komunikat o błędzie. W jaki sposób mogę odzyskać nadpłaconą składkę? - pyta cytowany przez portal były przedsiębiorca. Z odpowiedzi, którą otrzymał od ZUS-u wynika, że wciąż istnieje możliwość odzyskania tych środków.


KOMENTARZE (0)