PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Benefity w dobie pandemii. Oto czego oczekują pracownicy

Ograniczony dostęp do niektórych produktów i usług oraz zmieniające się potrzeby pracowników okazały się sprawdzianem dla systemów motywacyjnych. Nietrafione benefity mogą wywołać niezadowolenie i frustrację u pracowników, czyli przynieść efekt odwrotny od zamierzonego. Dla pracodawcy inwestycja w motywowanie i budowa zaangażowania na fundamencie nieodpowiednio dobranych świadczeń jest jedynie zbędnym wydatkiem i stratą.

  • Autor:jk
  • 13 lis 2020 12:00
Benefity w dobie pandemii. Oto czego oczekują pracownicy
Benefity w Polsce otrzymuje około 9,5 miliona pracowników, a łączna wartość świadczeń przyznanych w 2019 roku wyniosła ponad 14 mld zł. (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Z badania „Potrzeby pracowników 2020” wynika, że współczesny benefit idealny powinien być wyrazem troski, odpowiedzią na obawy pracowników i wpływać, a wręcz przekładać się na wzmacnianie poczucia stabilności i pewności.
  • Nie dziwi zatem fakt, że - zdaniem 66 proc. badanych - świadczenie powinno wspierać domowy budżet, czyli stanowić realne wsparcie ich codziennego życia.
  • Jako drugi najistotniejszy czynnik pojawia się elastyczność benefitów.

Benefity w Polsce otrzymuje około 9,5 miliona pracowników, a łączna wartość świadczeń przyznanych w 2019 r. sięgnęła ponad 14 mld zł. Ostatnie miesiące jednak mocno zmieniły rzeczywistość w wielu firmach. Wiosenny lockdown oraz obowiązujące do tej pory obostrzenia sanitarne wpłynęły na zmianę dotychczasowych przyzwyczajeń. Dziś w firmach nie ma wspólnych śniadań, owocowych czy kawowych dni, zupełnie inną formę przybrały też imprezy integracyjne.

Obecnie dla większości firm kluczowe jest zdrowie i bezpieczeństwo pracowników, przy jednoczesnym zachowaniu ciągłości prowadzenia biznesu. Wyzwaniem jest jak, pomimo tylu ograniczeń, prowadzić rentowną działalność i zadbać o motywację zatrudnionych. To właśnie ich postawa, nastawienie do pracy oraz efektywność mają kluczowe znaczenie dla realizacji bieżących zadań czy obsługi klienta, a w konsekwencji - także dla przyszłości firmy.

Czytaj też: Koronawirus namieszał w benefitach? Jest nowy pomysł

Warto się zastanowić, jak wesprzeć i co zaoferować pracownikom w sytuacji, gdy niemal połowa z nich boi się obniżki pensji, co trzeci - braku premii, a co czwarty - utraty pracy i ograniczenia benefitów. To ważny komunikat dla pracodawcy: zatrudnieni cenią sobie dodatki do pensji i nie chcą z nich rezygnować.

Benefity bez korzyści

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (3)

Do artykułu: Benefity w dobie pandemii. Oto czego oczekują pracownicy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Jan 2020-11-14 20:45:58

    Benefit to dla mnie emertura stażowa po 45latach pracy co pan na to Panie Gowin

  • Malgorzata 2020-11-14 09:51:34

    Polski benefit to jest taki ile premi mozemy jeszcze zabrac pracownikom zeby nie zejsc z minimalnej a malo tego pracodawca nawet posuna sie do tego zeby ukarac za byle co zeby tylko zabrac pieniadze z minimalnej maja swoje wtyki w zakladzie i tylko donosza co kto i kiedy cos tam powiedzial np. na pracodawce dokladajac duzo od siebie

  • Malgorzata 2020-11-14 09:45:04

    Benifity w Polskich firmach to sa takie macie prace to podziekujcie za minimalna jalmuzne harowka na dwoch etatach to jest Polski benefit zgadzacie sie ze mna?

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.