Jedna trzecia Polaków z mniejszymi dochodami przez pandemię - wynika z raportu firmy PwC. Jak dodano, co czwarty respondent zadeklarował, że oszczędza więcej niż przed pandemią.

- Jedna trzecia Polaków doświadczyła spadku dochodów, a obniżenie wynagrodzenia częściej dotykało kobiet niż mężczyzn.
- Wizja kryzysu i wzrostu cen przekłada się na deklaracje badanych co do ich budżetów domowych - 41 proc. Polaków uważa, że w ciągu najbliższych miesięcy ich wydatki wzrosną.
- Jedna czwarta respondentów zadeklarowała, że oszczędza więcej niż przed pandemią.
Jak wynika z badania "Nowy obraz polskiego konsumenta" przeprowadzonego na potrzeby raportu, w ostatnich miesiącach jedna trzecia Polaków doświadczyła spadku dochodów, a obniżenie wynagrodzenia częściej dotykało kobiet niż mężczyzn. Wizja kryzysu i wzrostu cen przekłada się na deklaracje badanych co do ich budżetów domowych - 41 proc. Polaków uważa, że w ciągu najbliższych miesięcy ich wydatki wzrosną.
Dodano, że jedna czwarta respondentów zadeklarowała, że oszczędza więcej niż przed pandemią.
Z badania wynika, że dla 93 proc. Polaków ceny produktów i usług są istotne podczas wyborów zakupowych, przy czym dla 43 proc. badanych ten czynnik stał się podczas pandemii istotniejszy niż wcześniej.
Już jest! Nasz najnowszy raport “Nowy obraz polskiego konsumenta. Postawy i zachowania Polaków w obliczu pandemii koronawirusa”. Zapraszamy do lektury! https://t.co/cIsOwRl49y#konsument #covid19 #zachowaniakonsumentow pic.twitter.com/0B0WWNn4SN
— PwC Polska (@PwCPolska) December 10, 2020
Jak czytamy w raporcie, prócz artykułów spożywczych konsumenci ograniczyli częstotliwość zakupów we wszystkich pozostałych kategoriach, chociaż i tak widoczny jest wzrost niektórych wydatków - największy nastąpił w kategorii artykułów zdrowotnych, pielęgnacyjnych oraz elektroniki użytkowej, z kolei spadek wydatków jest widoczny w przypadku usług.

KOMENTARZE (0)