Nabór wniosków do programu ScaleUp. Na start-upy czeka 120 mln zł

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości ogłosiła kontynuację pilotażowego programu ScaleUp. Skorzystać ma z niego nawet 400 startupów. Do podziału jest 120 mln zł.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Nabór wniosków do programu ScaleUp. Na start-upy czeka 120 mln zł

PODZIEL SIĘ


Autor: MIW

13 cze 2018 16:07


  • Nowy ScaleUp stawia na startupy z m.in. takich specjalizacji jak: smart city, biotechnologia farmaceutyczna, cyberbezpieczeństwo, industrial internet, mikroelektronika, inteligentne tworzywa, czy technologie kosmiczne.
  • Akceleratory wybrane w konkursie udzielą startupom grantów w wysokości do 200 tys. zł. Zapewnią też mentorów biznesowych i ekspertów technologicznych.
  • Akceleratory mają za zadanie doprowadzić startupy do pilotażowych wdrożeń.

Pilotaż ScaleUp trwał od początku 2017 r. do kwietnia 2018 r. Udział w nim wzięło 66 dużych firm i blisko 300 startupów.

- Niewątpliwym efektem programu są dotychczasowe wdrożenia, których liczba przekracza 150, a kolejnych 50 jest w tej chwili negocjowanych. Zauważalny sukces tego programu zmotywował także inne firmy do podjęcia współpracy ze startupami, dzięki czemu powstało wiele branżowych akceleratorów finansowanych ze środków własnych przedsiębiorstw – mówi Jadwiga Emilewicz, Minister Przedsiębiorczości i Technologii.

– Sukces tego programu to zasługa dobrze zidentyfikowanych potrzeb – zarówno startupów, jak i dużych firm. Startupy wnoszą pomysły i rozwiązania, a duże firmy potrafią je skalować. Pośrednikiem i dostarczycielem wiedzy na kolejnych etapach współpracy jest akcelerator, który dba o wspólny efekt biznesowy. W nowej odsłonie programu chcemy, żeby akcelerator pracował z trzema odbiorcami technologii, wśród których mogą być też średnie firmy. Pilotaż pokazał, że spółki są otwarte na innowacje niezwiązane z ich zasadniczą działalnością. Często po zapoznaniu się z pomysłami startupów, rozszerzały listę wyzwań i obszarów zainteresowania, dostrzegając że takie podejście rozwija ich ofertę produktową i też jest opłacalne – dodaje Patrycja Klarecka, prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

Wspomniane przez prezes Klarecką akceleratory mają za zadanie doprowadzić startupy do pilotażowych wdrożeń, czyli przetestowania każdego rozwiązania lub jego kluczowych funkcji w środowisku zbliżonym do rzeczywistości gospodarczej dużych spółek. Pozytywny wynik takich testów powinien skutkować zawarciem umów o kontynuacji współpracy nad opracowanym rozwiązaniem po zakończeniu akceleracji.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.