PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Gamifikacja. Gry sposobem firm na większe zaangażowanie pracowników

Gamifikacja to rozwiązanie wykorzystujące mechanizmy gier. Coraz częściej służy ona wzmacnianiu zaangażowania pracowników i mierzeniu ich efektywności.

Gamifikacja. Gry sposobem firm na większe zaangażowanie pracowników
Gamifikacja nie we wszystkich firmach, organizacjach czy branżach zda egzamin (fot.fotolia)
REKLAMA

• Zjawisko gamifikacji jest ściśle związane z rozwojem nowych technologii i ich konsumenckim wykorzystaniem

• Globalny rynek takich rozwiązań w 2015 roku wyceniany był na 1,6 mld dol., a do 2020 roku będzie wart 11 mld zł – prognozuje Markets & Market.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

• W dobie walki o pracownika gamifikacja może się stać poważnym orężem – oceniają eksperci.

- Minęło 30 lat, od kiedy ludzie zaczęli tworzyć gry i grać w nie. Nauczyliśmy się wielu rzeczy m.in.: jak wpływać na zachowania ludzi i powodować, żeby byli zaangażowani. Nie zawsze jest tak, że dobra gra musi być koniecznie interesująca. Czy „Candy Crush” jest ciekawą grą? Nie jest, ale powoduje bardzo duże zaangażowanie ludzi. Celem gamifikacji jest wyniesienie wiedzy i mechanizmów zdobytych w tworzeniu gier i przeniesienie ich na inne obszary życia, te bardziej realne – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Aleksander Wierciński, prezes zarządu firmy Cludo, dostarczającej rozwiązania contact center dla dużych firm.

Wykorzystanie technologii

Zjawisko gamifikacji jest ściśle związane z rozwojem nowych technologii i ich konsumenckim wykorzystaniem. Jak podkreśla Wierciński, w firmach chodzi o wykorzystanie takich mechanizmów, które będą ułatwiać zarządzanie zespołem, a niekoniecznie pobudzać rywalizację.

- Dlatego słowo „grywalizacja” źle mi się kojarzy. Od razu mam na myśli rywalizację, a przecież nie każda gra czy każda gamifikacja w środowisku pracy musi być rywalizacją. Chcemy wykorzystywać też gry, które promują kooperację w zespołach, więc ja bym się trzymał słowa „gamifikacja” – mówi prezes Cludo.

Jego zdaniem gamifikacja nie we wszystkich firmach, organizacjach czy branżach zda egzamin, można jednak w każdym sektorze wydzielić obszar, w którym takie rozwiązania mogą się przydać.

- Dla przykładu znaną aplikacją gamifikującą jest „Killer Squad”. To jest wykorzystywane w szpitalach do mierzenia poziomu bólu u dzieci. Efekty tego były fenomenalne, zarówno w sensie wiedzy lekarzy na temat tego, co odczuwają dzieci, jak i zmniejszenia postrzeganego bólu przez dzieci. One zostały zaangażowane w grę, były zaangażowane w ten aspekt socjalny, czyli wiedziały, jak inne dzieci się czują i dzięki temu ich samopoczucie się poprawiało – wyjaśnia Aleksander Wierciński.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: Gamifikacja. Gry sposobem firm na większe zaangażowanie pracowników

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Companion 2017-11-09 09:32:56

    Obecnie oprócz premii pieniężnej ludzi motywują inne wartości. Jak wynika z badań między innymi Daniel Pink czy Dan Ariely, ważna jest autonomia, możliwość samorealizacji, poczucie sensu i bycia docenianym. Nie każdy zaangażuje się w grywalizację i nie jest to niczym niezwykłym. Z naszych obserwacji wynika, że średni wzrost sprzedaży handlowców zaangażowanych w grywalizację to 6,7%. Te rozwiązania wpływają dobrze zarówno na pracowników jak i zyski firmy.

  • Zeghar 2017-05-04 22:56:54

    Sporo tekstu nie wiadomo o czym. Miło, że zauważono niebezpieczeństwo pójścia w stronę rywalizacji indywidualnej, czyli gry "na siebie" zamiast zespołowej. Tylko jak to osiągnąć? I co w przypadku, gdy mamy przedsiębiorstwo z pracownikami starszego pokolenia? Albo zderzenie próby wdrożenia tego w firmie z silnymi związkami :D Dla mnie to kolejna ciekawostka do zastosowania w niewielu firmach.

REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA