Coca-Cola aktywizuje młodych. Uruchomiła YEP Academy

- W swoich działaniach stawiamy na aktywizację zawodową grup stanowiących największe rezerwy na rynku pracy – są to kobiety i młodzież. W ciągu ostatnich 3 lat Coca-Cola w Polsce przeznaczyła na aktywizację zawodową kobiet i młodych już ponad 7 mln złotych - mówi Anna Solarek, dyrektor ds. komunikacji i kontaktów zewnętrznych w Coca-Cola Poland Services.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Coca-Cola aktywizuje młodych. Uruchomiła YEP Academy

  • Coca-Cola Poland Services oraz Coca-Cola HBC Polska uruchomiły platformę YEP, której towarzyszy kampania społeczna o zawodach oraz autorski program mentoringowy.
  • Te działania to wyraz zaangażowania firmy w kwestie aktywizacji zawodowej młodych osób, które, poza kobietami, stanowią największą rezerwę na rynku pracy.
  • We współpracy z ekspertami z Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką, Coca-Cola pomaga młodym podjąć najlepsze wybory edukacyjne i zawodowe.

W 2050 roku na 100 osób w wieku produkcyjnym przypadać będzie aż 91 emerytów. To ogromny problem dla całej gospodarki, społeczeństwa i przedsiębiorców. 18 proc. mieszkańców Polski to osoby w wieku 15-29 lat, co stanowi 6,9 mln osób, planujących przyszłość zawodową lub będących już na rynku pracy. Ci młodzi są dzisiaj zagubieni, często nie mają pomysłu na siebie i nie wiedzą, co chcą robić w życiu, a ich wybory zawodowe są często chaotyczne i nietrafione.

- Sytuacja demograficzna naszego kraju jest mocno niepokojąca. Do tego widzimy, że coraz więcej firm zmaga się już z problemem braku pracowników. Jako Coca-Cola postanowiliśmy wyjść z inicjatywą całego szeregu działań, które w kompleksowy sposób wesprą młodych ludzi w wejściu na rynek pracy – mówi Anna Solarek, dyrektor ds. komunikacji i kontaktów zewnętrznych w Coca-Cola Poland Services.

Czytaj też: Nawet praca w Coca-Coli już tak nie przyciąga. To rodzice i szkoły stworzyli problem?

- W swoich działaniach stawiamy na aktywizację zawodową grup stanowiących największe rezerwy na rynku pracy – są to kobiety i młodzież. W ciągu ostatnich 3 lat Coca-Cola w Polsce przeznaczyła na aktywizację zawodową kobiet  i młodych już ponad 7 mln złotych - dodaje.

Aby lepiej zrozumieć potrzeby i oczekiwania młodych osób, Coca-Cola wspólnie z Deloitte przygotowała raport #MłodziPrzyGłosie. Okazuje się, że tym, co dla młodych osób liczy się najbardziej, jest bliskość do miejsca zamieszkania - wskazało na to 37 proc. młodych i jest to czynnik ważniejszy nawet niż wysokość wynagrodzenia.

Ważnym wnioskiem płynącym z raportu są też bardzo nierówne szanse w dostępie do edukacji i dobrej pracy między osobami z dużych ośrodków, a tymi z małych miast i wsi. Młodzi z mniejszych miejscowości twierdzą, że mają gorszy dostęp do dobrych uczelni, doradztwa zawodowego, szkoleń zawodowych oraz targów pracy lub edukacji.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.