- Autor: PAP/JP
- •10 sty 2022 11:20
W 2021 r. odnotowano niespotykane wzrosty e-ofert na rynku pracy, relatywnie najwięcej w tzw. zawodach biurowych - przekazała w poniedziałek Katedra Ekonomii i Finansów WSIiZ w Rzeszowie oraz Biuro Inwestycji i Cykli Ekonomicznych.

- Barometr Ofert Pracy, przygotowywany przez Katedrę Ekonomii i Finansów Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie oraz Biuro Inwestycji i Cykli Ekonomicznych, wskazujący na zmiany liczby publikowanych w internecie ogłoszeń o zatrudnieniu, w grudniu przyjął wartość zbliżoną do tej sprzed miesiąca.
- "W grudniu działo się niewiele, ale cały rok był rekordowy dla rynku wakatów, na którym odnotowaliśmy niespotykane dotąd wzrosty" - wskazano w poniedziałkowej informacji WSIiZ i BIEC.
- Jak podano, w całym ubiegłym roku relatywnie najwięcej ofert przybyło w zawodach biurowych, m.in. w call center, administracji biurowej, branży finansów i ekonomii oraz działach dot. zasobów ludzkich.
Stopa bezrobocia rejestrowanego, po wyłączeniu bezrobotnych, biorących udział wyłącznie w pracach sezonowych, w ciągu roku malała. W samym listopadzie spadła o kolejne 0,2 pkt. proc. i wyniosła 5,5 proc., czyli o 0,5 pkt. proc. wyższa od historycznego minimum obserwowanego przed epidemią - zauważyli analitycy.
Jak podano, w całym ubiegłym roku relatywnie najwięcej ofert przybyło w zawodach biurowych, m.in. w call center, administracji biurowej, branży finansów i ekonomii oraz działach dot. zasobów ludzkich. Zwrócono uwagę, że w okresach obostrzeń epidemicznych obserwowano wyraźną redukcję liczby wakatów.
"Pozytywne zakończenie roku notujemy także dla branży nieruchomości" - zaznaczono. Według analityków było to związane z powrotami studentów oraz imigrantów zarobkowych oraz "wyjątkową aktywnością deweloperów". Z kolei redukcje ofert pracy odnotowano w reklamie oraz sprzedaży - przyczynił się do tego wzrost zainteresowania zakupami online i większy popyt na specjalistów z zakresu e-commerce niż tradycyjnych sprzedawców. Na spadek liczby ofert dla zawodów związanych z reklamą wpłynęła "działalność sieci społecznościowych oraz innych serwisów, za pośrednictwem których wyjątkowo łatwo można wypromować własny produkt".

KOMENTARZE (3)