PARTNER PORTALU partner portalu

PPK w średnich firmach. Już teraz warto zacząć przygotowania

Wkrótce, bo już od 1 stycznia 2020 r., do programu Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK) dołączą średnie firmy, które zatrudniają od 50 do 249 pracowników. By uniknąć niepotrzebnego stresu i chaosu, warto, aby już teraz rozpoczęły przygotowania. Na co powinny zwrócić uwagę?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

PPK w średnich firmach. Już teraz warto zacząć przygotowania

  • W Wielkiej Brytanii, gdzie program podobny do naszego PPK wprowadzono 7 lat temu, władze zalecały dużym firmom, aby rozpoczęły przygotowania co najmniej 6 miesięcy przed terminem.
  • Na początek pracodawcy powinni ustalić, kto będzie odpowiedzialny za temat PPK w firmie – dyrektor HR, dyrektor finansowy lub inna osoba zarządzająca.
  • Kolejny krok to przekazanie pracownikom informacji o ich uprawnieniach i obowiązkach związanych z wprowadzeniem PPK oraz o zasadach funkcjonowania PPK.
  • Następny etap to wybór instytucji finansowej, który musi zostać dokonany w porozumieniu z zakładową organizacją związkową lub reprezentacją pracowników.

Do programu Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK) przystąpiły właśnie największe przedsiębiorstwa, które na dzień 31 grudnia 2018 r. zatrudniały minimum 250 pracowników. Do 12 listopada tego roku miały one czas na zawarcie umowy o prowadzenie PPK z wybraną instytucją finansową. Zatrudnieni, po podpisaniu w ich imieniu tej umowy, stali się uczestnikami PPK.

Wkrótce, bo już od 1 stycznia 2020 r., do programu PPK dołączą średnie firmy, które zatrudniają od 50 do 249 pracowników (według stanu zatrudnienia na dzień 30 czerwca 2019 r.). Potem system PPK będzie wprowadzany w coraz mniejszych przedsiębiorstwach.

Bartosz Marczuk, wiceprezes Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR), podkreśla, że wyzwaniem będzie zbudowanie zaufania do nowego systemu oraz wprowadzenie go w mniejszych firmach.

- Im mniejsze firmy, tym napięcia związane z wejściem do PPK będą większe – ocenia Bartosz Marczuk. - Oczywiście będzie za nami premiera wdrożenia w dużych firmach, ale trzeba pamiętać, że one mają swoje służby kadrowe i oprzyrządowanie – dodaje.

By uniknąć niepotrzebnego stresu i chaosu, warto rozpocząć przygotowania wcześniej – nie należy odkładać tworzenia PPK na ostatnie tygodnie przed terminem. Przypomnijmy, firmy zatrudniające 50-249 pracowników umowę o zarządzanie PPK muszą podpisać do 24 kwietnia 2020 r.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

tatiana 2019-11-20 14:39:38

wiadomo przecież, że im człowiek wcześniej jest przygotowany tym później nic nie jest w stanie go zaskoczyć. A tutaj też dobrze jest wiedzieć wcześniej co i jak żeby później już na spokojnie móc uczestniczyć i odkładać

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.