PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

"Ze start-upami jest jak z dziećmi". Bez wsparcia ani rusz

Na współpracę ze start-upami postawiła spółka PGNiG. W 2018 r. przeprowadzono 15 projektów pilotażowych w tym obszarze. Również PKN Orlen rozpoczął współpracę ze start-upami. W tej chwili bierze udział w dwóch programach akceleracyjnych organizowanych przez PARP. Jak wyglądają ich relacje?

"Ze start-upami jest jak z dziećmi". Bez wsparcia ani rusz
Małgorzata Walczak, dyrektor inwestycyjny w PFR Ventures, zgadza się, że na rynku innowacji najważniejsze jest zapewnienie cyklu inwestycyjnego tak, aby nie było luk na poszczególnych etapach rozwoju. (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Jak wynika z raportu Startup Poland, więcej niż połowa firm zaznaczyła, że gdyby nie wsparcie publiczne, to nigdy by nie istniała, a innowacyjność byłaby na wiele niższym poziomie niż teraz.
  • Start-upowcy potrzebują nie tylko pieniędzy, ale również pomocy związanej z wiedzą na temat zarządzania i przywództwa, budowaniem zespołu, a także wiedzy produktowej.
  • O start-upach, akceleratorach, współpracy z korporacjami dyskutowano podczas panelu "Polska scena start-upowa", który odbył się w ramach Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

Google for Startups to inicjatywa Google, która ma na celu pomoc start-upom na całym świecie odnosić sukcesy. Jeden z campusów znajduje się w Warszawie.

– Start-upy, do których kierujemy naszą pomoc, muszą mieć ambicje globalne – ich celem powinno być skalowanie biznesu na największe rynki, nie tylko europejskie – mówi Agnieszka Hryniewicz-Bieniek, country director & head w Google for Startups.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Zdaniem Hryniewicz-Bieniek polski ekosystem start-upowy nadal się rozwija, dlatego Google chce być partnerem wspierającym.

– Pragniemy być mentorem na każdym etapie rozwoju. Począwszy od momentu powstawania pomysłów – wyjaśnia Hryniewicz-Bieniek. – Ciągle jest za mało start-upów w Polsce, dlatego chcemy przekonać młodych ludzi, że warto być przedsiębiorczym – dodaje.

Polska ma ogromny potencjał – mamy talent technologiczny i rozwijającą się gospodarkę, ale brakuje nam spektakularnych sukcesów.

– Warto zwrócić uwagę, że najwięcej dofinansowania otrzymują marki konsumenckie, natomiast u nas stawia się głównie na współpracę B2B. Musimy nakłaniać młodych do myślenia globalnego, aby brali pod uwagę nie tylko polskiego konsumenta – wyjaśnia.

Agnieszka Hryniewicz-Bieniek, country director & head w Google for Startups (Fot. PTWP)
Agnieszka Hryniewicz-Bieniek, country director & head w Google for Startups (Fot. PTWP)
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: "Ze start-upami jest jak z dziećmi". Bez wsparcia ani rusz

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Księgowa 2019-06-13 11:17:54

    Pomoc jest tylko po znajomości.Jak pomysłodawca nie ma układów to eksperci kradną mu pomysł patentując na siebie.

  • rrr 2019-05-29 14:57:22

    Prawda o Start-upach jest taka, że to dobry sposób delegacji ryzyka z dużych firm do "maluczkich". Gdy taki star-upowiec coś wartościowego odkryje to wykupi się go bardzo tanio (dla dużej korpo), a gdy mu nie wyjdzie, to będzie musiał spłacać sam swoje długi. Myślę, że dlatego jest duży boom w mediach na takie podejście?

REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA