X FRSiH: Start-upy w branży spożywczej i handlowej. Jakie mają możliwości rozwoju?

Start-up w branży spożywczej to innowacja odmieniana przez wszystkie przypadki - produkt, opakowanie, wizja rozwoju biznesu, dystrybucji, zarządzania. Jednak nie wystarczy mieć dobry pomysł, aby osiągnąć sukces. Trzeba doskonale zbadać rynek, stworzyć szczegółowy plan rozwoju biznesu i konsekwentnie go realizować - wynika z debaty pt. "Start-upy w branży spożywczej i handlowej – możliwości i bariery rozwoju", która odbyła się w ramach X Forum Rynku Spożywczego i Handlu.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

X FRSiH: Start-upy w branży spożywczej i handlowej. Jakie mają możliwości rozwoju?

PODZIEL SIĘ


Autor: PortalSpozywczy.pl

www.portalspozywczy.pl

10 lis 2017 18:40


Zdaniem Jacka Sadowskiego, prezesa DEMO Effective Launching – firmy, która kreuje marki i nowe produkty, start-up w branży spożywczej to innowacja, nowa idea produktu, wizja, która przynajmniej stworzy nową kategorię lub nowy model konsumpcji i stanie się z niszowego - masowym produktem. - Jednak te organizacje start-upowe pracują zupełnie inaczej niż duże firmy, które mają zupełnie inne podejście do wprowadzania nowych produktów – mniej entuzjazmu, więcej przygotowań, badań, ludzi zaangażowanych w projekt – dodał.

- Rynek spożywczy jest rynkiem tradycyjnym. Trudniej jest wprowadzić na rynek coś czego jeszcze nie było. W branży nowych technologii czy IT wszystko zmienia się o wiele szybciej, produkt zaraz po debiucie staje się już przestarzałym technologicznie. Na rynku spożywczym też widzimy sporo zmian, ale są one bardziej płynne. Dla przykładu – o trendzie naturalnej żywności mówi się od ponad 20 lat i stale jest to nośny temat, wokół którego powstają i będą powstawać nowe produkty. Można założyć, start-upy w branży spożywczej opierają się na technologiach, które sprawiają, że produkty stają się bardziej naturalne – komentował Jacek Sadowski.

I zastanawiał się, gdzie jest ta nisza, która na razie jest tylko niszą, a za kilka lat będzie mainstreamem?

- Istnieją dwie drogi rozwoju dla start-upu. Pierwsza to stworzenie nowej kategorii, co zaowocuje byciem jej liderem, a druga to wskoczenie na falę i wejście w kategorię, która już szybko rośnie. Nie zawsze trzeba być na podium. Pozycja wicelidera także daje dobre marże, ale jest mniej ryzykowna – mówił Jacek Sadowski.

Więcej przeczytasz tutaj.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.