PARTNER PORTALU partner portalu

Współpraca firm ze start-upami działaniem wizerunkowym

Współpraca korporacji ze start-upami staje się w Polsce modą. Korporacje przyznają, iż współpraca z technologicznymi start-upami jest motywowana działaniem wizerunkowym. Ale od blichtru do biznesu daleka droga.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Współpraca firm ze start-upami działaniem wizerunkowym

"Puls Biznesu" informuje, że korporacje przyznają, iż współpraca z technologicznymi start-upami jest motywowana działaniem wizerunkowym.

"Wykazało tak aż 50 proc. spośród 23 międzynarodowych korporacji z oddziałami w Polsce i największych spółek z rodzimym kapitałem przez Huge Thing, jednostkę z grupy inwestycyjnej SpeedUp wspierającą start-upy i łączącą je z dużymi przedsiębiorstwami. (...) Słowo innowacja jest na tyle trendy, że nie ma prezesa, który nie powiedziałby, że nie chce robić innowacji - przyznał jeden z respondentów (w badaniu przeprowadzonym przez Huge Thing z grupy inwestycyjnej SpeedUp została zachowana ich anonimowość)" - czytamy.

Jednak jak podaje dziennik w praktyce, korporacje nie są skłonne do częstego inwestowania w start-upy. "Najczęściej korporacje decydują się na organizowanie eventów dla młodych firm (83 proc. wskazań), akceleratorów i inkubatorów przedsiębiorczości (58 proc.) lub dają im wsparcie własnych specjalistów (75 proc.). Tego rodzaju działania cechuje wizerunkowy sznyt. Na inwestycję zdecydowało się natomiast 33 proc. z przebadanych organizacji, a na przejęcie start-upu w ciągu ostatniego roku - 8 proc." - czytamy dalej.

Czytaj też: Start-upy założone przez kobiety przyciągają kapitał

Własne ustrukturyzowane jednostki w korporacjach są stosunkową nowością. "W ponad 60 proc. przebadanych przez Huge Thing organizacjach tego typu jednostki powstały maksymalnie cztery lata temu, a spora część z nich nie ma nawet dwuletniego stażu. Blisko 80 proc. wszystkich firm zadeklarowało, że zatrudnia w nich mniej niż 10 osób, często są to jedno- lub dwuosobowe zespoły. Duży plus: zdecydowana większość zespołów ds. innowacji ma poparcie ze strony zarządów firm" - podaje gazeta.

Prezes Huge Thing, Monika Synoradzka, wśród wad wskazuje brak zaangażowania ze strony niższych szczebli w korporacjach. "Poszczególne działy są już mniej chętne do wdrażania innowacji i wspierania takich procesów. Firmom brakuje też dopasowania procesów wewnętrznych do współpracy z tego rodzaju podmiotami" - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.