PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Ten start-up ma szansę zostać polskim jednorożcem. Podwaja nie tylko przychody, ale i liczbę pracowników

Gdy stawiali pierwsze kroki na rynku, marketing automation w Polsce nie istniał. Dzisiaj zatrudniają 260 osób i od pięciu lat podwajają przychody. Mowa o start-upie SALESmanago, który według World Economic Forum może stać się wkrótce polskim "jednorożcem".

Ten start-up ma szansę zostać polskim jednorożcem. Podwaja nie tylko przychody, ale i liczbę pracowników
Adobe Stock
REKLAMA

• Firma Salesmanago po raz kolejny podwoiła swoje przychody (28 mln zł za 2016 r.).

• Rośnie również liczba pracowników. Jest ich ponad 200, ale na tym nie koniec.

• Start-up, według World Economic Forum, może wkrótce stać się polskim "jednorożcem".

• O start-upach będziemy dyskutować również podczas European Start-Up Days, który odbędzie w dniach 11-12 maja 2017 r. w Katowicach.

SALESmanago to platforma do automatyzacji marketingu. Monitoruje zachowanie użytkowników i klientów na stronach internetowych, dzieli ich na konkretne grupy (np. demograficzne) i dopasowuje do nich przekaz reklamowy.

Gdy jego założyciele -  Grzegorz Błażewicz i Konrad Pawlus, stawiali pierwsze kroki na rynku, marketing automation w Polsce nie istniał.

- Zbudowaliśmy rynek od zera, małymi krokami. Zaczęliśmy od organizacji spotkań. Były to naprawdę małe eventy. Pamiętam jeden z nich. W 2011 r. zorganizowaliśmy spotkanie w niewielkiej sali na łódzkiej uczelni. Za pomocą e-maili i informacji w Internecie zapraszaliśmy do udziału. Ostatecznie zapisało się 80 osób, na spotkanie przyszło tylko 30. Dla porównania, trzy lata później na warszawskim evencie zgromadziło się 1 tys. osób - mówi Konrad Pawlus, współzałożyciel oraz CTO w SALESmanago.

- Najtrudniejsze było przekonać ludzi do nowości. To nigdy nie jest łatwe. Na szczęście znalazły się osoby, które dostrzegły potencjał w automatyzacji marketingu - dodaje Pawlus.

Już po roku od założenia spółka odnotowała ponad 3 mln zł przychodu i milion zysku. W 2014 r. firmą zainteresował się Rafał Brzoska, prezes grupy Interger, który zainwestował w start-up 5 mln zł obejmując 20 proc. udziałów. We wrześniu Brzoska zwiększył swoje zaangażowanie do 40 proc.

Kolejny rok był jeszcze lepszy. Firma wygenerowała 17 mln zł przychodu i 2,5 mln zł zysku. Z kolei 2016 to piąty rok z rzędu, gdy firma niemal podwoiła przychody - wyniosły wówczas 28 mln zł. Ponad połowa kwoty pochodzi z rynków zagranicznych, a wśród nowej sprzedaży eksport stanowi prawie 70 proc.

- Zamykamy kolejny fantastyczny rok w SALESmanago. Udało się znacznie wzmocnić naszą pozycję w Europie i coraz więcej wiemy o tym, jak skutecznie skalować nasz biznes. Na przyszły rok chcemy, aby nasze przychody osiągnęły poziom ok 50-60 mln zł. Równolegle pracujemy nad kolejną rundą finansowania, co może znacząco zmienić perspektywę dla dalszego rozwoju spółki - mówi Grzegorz Błażewicz, prezes i założyciel SALESmanago Marketing Automation. - Pamiętajmy jednak, że o sukcesie spółki stanowi nie tylko technologia, ale przede wszystkim wyjątkowi ludzie pracujący na rzecz SALESmanago – dodaje.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Ten start-up ma szansę zostać polskim jednorożcem. Podwaja nie tylko przychody, ale i liczbę pracowników

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Zły research, sam PR 2017-05-10 14:02:18

    Osoba, która opublikowała ten artykuł w ogóle nie zweryfikowała tego co mówią PRowcy salesmanago. 1. Biura to są w Krakowie i Warszawie, w Nowym Jorku czy Londynie to tylko spółki założone, zero fizycznej przestrzeni biurowej i pracowników na miejscu. 2. Jeśli autor artykułu pisze, że w 2016 osiągnęli przychód 28 milionów i mówi, że podwoiła przychód, jednocześnie podając, że za 2015 miała 17 milionów to nie ma tu podwojenia, tylko wzrost o 65%, a to już sporo od 100%, matematyka nie boli, naprawdę. 3. World Economic Forum, tutaj zero researchu. Artykuł pod tytułem: "Poland's unicorn, Slovakia's flying car, and the future of Europe" opatrzony jest następującą informacją: "The views expressed in this article are those of the author alone and not the World Economic Forum." a tutaj na portalu Gowork pod spółką Benhauer (bo salesmanago to system, a firma to benhauer) można poczytać o tym jakie stosunki panują w tej firmie:

REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA