Ten start-up ma szansę zostać polskim jednorożcem. Podwaja nie tylko przychody, ale i liczbę pracowników

Gdy stawiali pierwsze kroki na rynku, marketing automation w Polsce nie istniał. Dzisiaj zatrudniają 260 osób i od pięciu lat podwajają przychody. Mowa o start-upie SALESmanago, który według World Economic Forum może stać się wkrótce polskim "jednorożcem".
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Ten start-up ma szansę zostać polskim jednorożcem. Podwaja nie tylko przychody, ale i liczbę pracowników

• Firma Salesmanago po raz kolejny podwoiła swoje przychody (28 mln zł za 2016 r.).

• Rośnie również liczba pracowników. Jest ich ponad 200, ale na tym nie koniec.

• Start-up, według World Economic Forum, może wkrótce stać się polskim "jednorożcem".

• O start-upach będziemy dyskutować również podczas European Start-Up Days, który odbędzie w dniach 11-12 maja 2017 r. w Katowicach.

SALESmanago to platforma do automatyzacji marketingu. Monitoruje zachowanie użytkowników i klientów na stronach internetowych, dzieli ich na konkretne grupy (np. demograficzne) i dopasowuje do nich przekaz reklamowy.

Gdy jego założyciele -  Grzegorz Błażewicz i Konrad Pawlus, stawiali pierwsze kroki na rynku, marketing automation w Polsce nie istniał.

- Zbudowaliśmy rynek od zera, małymi krokami. Zaczęliśmy od organizacji spotkań. Były to naprawdę małe eventy. Pamiętam jeden z nich. W 2011 r. zorganizowaliśmy spotkanie w niewielkiej sali na łódzkiej uczelni. Za pomocą e-maili i informacji w Internecie zapraszaliśmy do udziału. Ostatecznie zapisało się 80 osób, na spotkanie przyszło tylko 30. Dla porównania, trzy lata później na warszawskim evencie zgromadziło się 1 tys. osób - mówi Konrad Pawlus, współzałożyciel oraz CTO w SALESmanago.

- Najtrudniejsze było przekonać ludzi do nowości. To nigdy nie jest łatwe. Na szczęście znalazły się osoby, które dostrzegły potencjał w automatyzacji marketingu - dodaje Pawlus.

Już po roku od założenia spółka odnotowała ponad 3 mln zł przychodu i milion zysku. W 2014 r. firmą zainteresował się Rafał Brzoska, prezes grupy Interger, który zainwestował w start-up 5 mln zł obejmując 20 proc. udziałów. We wrześniu Brzoska zwiększył swoje zaangażowanie do 40 proc.

Kolejny rok był jeszcze lepszy. Firma wygenerowała 17 mln zł przychodu i 2,5 mln zł zysku. Z kolei 2016 to piąty rok z rzędu, gdy firma niemal podwoiła przychody - wyniosły wówczas 28 mln zł. Ponad połowa kwoty pochodzi z rynków zagranicznych, a wśród nowej sprzedaży eksport stanowi prawie 70 proc.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Zły research, sam PR 2017-05-10 14:02:18

Osoba, która opublikowała ten artykuł w ogóle nie zweryfikowała tego co mówią PRowcy salesmanago. 1. Biura to są w Krakowie i Warszawie, w Nowym Jorku czy Londynie to tylko spółki założone, zero fizycznej przestrzeni biurowej i pracowników na miejscu. 2. Jeśli autor artykułu pisze, że w 2016 osiągnęli przychód 28 milionów i mówi, że podwoiła przychód, jednocześnie podając, że za 2015 miała 17 milionów to nie ma tu podwojenia, tylko wzrost o 65%, a to już sporo od 100%, matematyka nie boli, naprawdę. 3. World Economic Forum, tutaj zero researchu. Artykuł pod tytułem: "Poland's unicorn, Slovakia's flying car, and the future of Europe" opatrzony jest następującą informacją: "The views expressed in this article are those of the author alone and not the World Economic Forum." a tutaj na portalu Gowork pod spółką Benhauer (bo salesmanago to system, a firma to benhauer) można poczytać o tym jakie stosunki panują w tej firmie:

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.