Sztuczna inteligencja - moda czy oczekiwania biznesu?

- Choć nie mamy tak wiele talentów, jak Chiny czy Stany Zjednoczone, którym udaje się ściągnąć najlepsze umysły, to jednak mamy świetnych informatyków. To nasz potencjał, który powinniśmy wykorzystać - podkreśla Stanisław Dyrda, ekspert działu strategii, analiz i ewaluacji w Narodowym Centrum Badań i Rozwoju (Fot. PTWP).
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Sztuczna inteligencja - moda czy oczekiwania biznesu?

PODZIEL SIĘ


Autor: Justyna Koc

27 maj 2018 8:00


  • Według ekspertów sztuczna inteligencja, z którą mamy do czynienia teraz, jest jeszcze mało inteligentna i dosyć uboga.
  • – Musimy zdawać sobie sprawę, że sztuczna inteligencja, o której obecnie mówimy, nie jest jeszcze tą prawdziwą - wskazuje Tomasz Wesołowski, eksperta AI, CEO, Co-foundera 2040.io.
  • Jeśli chodzi o popularność AI, to zdania ekspertów są podzielone. Niektórzy uważają, że modę na sztuczną inteligencję napędza biznes, inni twierdzą, że to zasługa start-upów.

Czym jest sztuczna inteligencja? Według Tomasza Wesołowskiego, eksperta AI, CEO, Co-foundera 2040.io, to zdolność rozumienia i odczuwania przez maszyny. – Musimy zdawać sobie sprawę, że sztuczna inteligencja, o której obecnie mówimy, nie jest jeszcze tą prawdziwą. Na razie jest ona na etapie rozwoju – zaznacza.

Stanisław Dyrda, ekspert działu strategii, analiz i ewaluacji w Narodowym Centrum Badań i Rozwoju, definiuje sztuczną inteligencję jako umiejętność pozwalającą urządzeniom adaptować się do skomplikowanych zadań.

Marcin Dudek, CEO Inssue Technologies (Fot. PTWP) Marcin Dudek, CEO Inssue Technologies (Fot. PTWP)

Natomiast Patryk Pawlikowski, CEO, Shoplo.com, podkreśla, że sztuczna inteligencja, z którą mamy do czynienia teraz, jest jeszcze mało inteligentna i dosyć uboga.

– Na tym etapie rozwoju sztuczna inteligencja jest bezpieczna i pomaga optymalizować procesy. Niebezpieczne jest to, do czego może nas doprowadzić. AI jest dużo bardziej inteligentna niż mózg – dodaje.

Stanisław Dyrda, ekspert (samodzielne stanowisko ds. wsparcia strategicznego rozwoju) działu strategii, analiz i ewaluacji w Narodowym Centrum Badań i Rozwoju (Fot. PTWP) Stanisław Dyrda, ekspert (samodzielne stanowisko ds. wsparcia strategicznego rozwoju) działu strategii, analiz i ewaluacji w Narodowym Centrum Badań i Rozwoju (Fot. PTWP)

Marcin Dudek, CEO, Inssue Technologies, wskazuje, że sztuczna inteligencja jest nie do zdefiniowania. – AI to coś, co nie zostało wymyślone. Dzisiaj za pomocą sztucznej inteligencji można się umówić do fryzjera. Za pół roku będzie to normą i w naszym rozumieniu nie będzie sztuczną inteligencją – mówi.

Sztuczna inteligencja w praktyce

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.