PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Startupowcy nie mają ograniczeń w myśleniu. Brakuje im jednak doświadczenia biznesowego

- W naszej kulturze mamy mocno zaszczepioną kreatywność, teraz powinna przełożyć się ona na wartość, bo innowacje polegają nie tylko na kreatywności, ale też na tym, że potrafimy nasze rozwiązania przełożyć na wartość dla przedsiębiorstwa - mówi ekspertka Deloitte Magdalena Burnat-Mikosz.

  • Autor: PAP
  • 12 paź 2016 7:28
Startupowcy nie mają ograniczeń w myśleniu. Brakuje im jednak doświadczenia biznesowego
- Trzeba mieć zasoby ludzkie, które są wystarczająco dobrze przygotowane do tego, by zarządzać rosnącym biznesem - mówi Magdalena Burnat-Mikosz. (Fot. Shutterstock)
REKLAMA

Jednak według Burnat-Mikosz podmiotów, które potrafią to robić, jest w Polsce stosunkowo mało. Wyraziła nadzieję, że szum wokół startupów, jaki powstał w ostatnim czasie, pozwoli wielu z nim zaistnieć.

- Jest wiele małych podmiotów, które pracują nad nowymi projektami, ale nie zderzają tych prac z potrzebami rynku, nie mają kontaktów ze środowiskiem przedsiębiorców, którzy mogliby od nich nabyć dane rozwiązania - powiedziała ekspertka w dziedzinie zarządzania procesami B+R oraz strategii innowacyjności.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Czytaj też: Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości: Dla start-upów w Polsce to najlepszy czas

Jak zaznaczyła, polscy startupowcy to bardzo młodzi ludzie. - Dzięki temu nie mają ograniczeń w myśleniu, kreacji, ale często nie mają doświadczenia biznesowego, menedżerskiego i trudno jest im osiągnąć szybką skalę wzrostu właśnie ze względu na ten niedostatek - powiedziała Burnat-Mikosz.

Kadry przede wszystkim

Barierę w szybkim rozwoju startupów - jak oceniła stanowi kapitał, ale kapitał społeczny i ludzki, nie finansowy, bo pieniądze są na rynku, tylko trzeba umieć po nie sięgnąć i do tego potrzebna jest świadomość, że z inwestorem kapitałowym da się zawrzeć dobry kontrakt, który będzie zabezpieczał interesy obu stron. Jak dodała, trzeba też mieć zasoby ludzkie, które są wystarczająco dobrze przygotowane do tego, by zarządzać rosnącym biznesem.

Czytaj też: Google, start-up: W jaki sposób można uzyskać pomoc?

Burnat-Mikosz podkreśliła, że z szacunków wynika, że dochody wygenerowane przez podmioty określane mianem startupów, do 2023 roku mogą sięgnąć ponad 2 mld 200 mln zł.

"Start in Poland"

Inwestowanie w perspektywiczne przedsięwzięcia biznesowe na wczesnym etapie ich rozwoju ma na celu rządowy program "Start in Poland". Firmy otrzymają pomoc na każdym etapie rozwoju oraz ewentualnej ekspansji międzynarodowej. Według resortu rozwoju w ciągu najbliższych siedmiu lat w Polsce ma szansę powstać i rozwinąć się 1,5 tys. firm tworzących wysokiej jakości innowacyjne technologie, zdolne konkurować na rynkach zagranicznych.

Za część finansową programu "Start in Poland" ma odpowiadać Polski Fundusz Rozwoju, a za programy akceleracyjne, których celem jest wyszukiwanie ciekawych pomysłów biznesowych i młodych spółek - Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. Pieniądze na to mają pochodzić z funduszy unijnych, w tym z programu "Inteligentny Rozwój", a także ze środków prywatnych.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Startupowcy nie mają ograniczeń w myśleniu. Brakuje im jednak doświadczenia biznesowego

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.