PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Start-upy tracą na braku kobiet

W polskich start-upach jest zdecydowanie mniej kobiet niż mężczyzn. Ta dysproporcja może się przekładać na zyski

Start-upy tracą na braku kobiet
W polskich start-upach jest zdecydowanie mniej kobiet niż mężczyzn (fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Zaangażowanie kobiet w biznesie z każdym rokiem rośnie, ale w zarządach polskich firm wciąż jest ich o połowę mniej niż mężczyzn. Podobną dysproporcję widać także w rodzimych start-upach, z których średnio co trzeci ma w zarządzie kobietę.
  • Ten trend charakteryzuje nie tylko polski rynek, bo jak podaje portal Statista.com, na świecie 20 proc. start-upów ma wśród założycieli panie.
  • Wiele danych wskazuje jednak, że spółki i start-upy kierowane przez kobiety osiągają statystycznie lepsze wyniki finansowe i lepiej radzą sobie na rynku.
  • O start-upach rozmawiać będziemy podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach 25-27 kwietnia. Rejestrację na naszą konferencję znajdziecie tutaj.

 – W Polsce kobiety dosyć rzadko zakładają start-upy. Jeśli spojrzeć na statystyki, tylko jeden start-up założony w Polsce na trzy ma w zarządzie kobietę – mówi agencji Newseria Biznes Natalia Świrska, Start-up Program Manager w OVHcloud, współzałożycielka start-upu Ada i jedna z mentorek programu Shesnnovation Academy.

Dane Transparent Data, przytoczone w ostatniej edycji raportu Fundacji Startup Poland („Polskie start-upy 2021”), pokazują, że w Polsce stanowisko prezesa zarządu podmiotu gospodarczego piastuje 301,6 tys. mężczyzn i tylko 138,7 tys. kobiet. To oznacza, że zajmują one raptem 31,5 proc. stanowisk prezesowskich. Podobna dysproporcja występuje też w przypadku prowadzenia własnych działalności gospodarczych oraz start-upów.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

– To i tak poprawiło się na przestrzeni ostatnich pięciu lat, bo było z tym w Polsce gorzej. Natomiast porównując Polskę z innymi krajami Europy, wciąż nie wypadamy dobrze. W biznesie start-upowym kobiet mamy mniej – mówi Natalia Świrska.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (6)

Do artykułu: Start-upy tracą na braku kobiet

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Polaku! Nie daj dłużej robić z siebie durnia! 2022-03-12 12:33:00

    Czy ktokolwiek zabrania kobietom tworzyć startupy i mianować się ich prezesami, dyrektorami menedżerami i czym tylko jeszcze i zarabiać ile chcą? Nie to bolszewia widzi jakieś problemy nie tam gdzie one rzeczywiście występują, a jak nie widzi, to je stwarza i z nimi walczy! Nie możemy dłużej dawać się ogłupiać bolszewikom!!! Kiedyś było hasło: "Kobiety na traktory", teraz "Kobiety do startupów"! Ciekawe czy ten, który napisał tego gniota (ten artykuł bolszewickiej głupoty) sam stworzył jakiś startup i zaangażował w nim same kobiety i to za własne pieniądze?

  • matematyczka 2022-03-11 16:33:16

    Podobnież kobiety zarabiają nawet 40% MNIEJ niż mężczyźni na równorzędnych stanowiskach. Tylko ANALFABETA MATEMATYCZNY nie zatrudnia SAMYCH KOBIET!!!!! Jak bardzo obniża to koszty pracy!!! O CZTERDZIEŚCI PROCENT!!!!

  • Zuzanna 2022-03-11 14:13:35

    Kopernik też była kobietą !!!

  • Franz Maurer 2022-03-11 14:06:21

    Czyli kompetencje i umiejętności nie mają znaczenia! Ważne, żeby być osobą macicododatnią. Za komuny też najważniejsza była przynależność partyjna, a nie kompetencje. Skończyło się katastrofą.

  • Operator 2022-03-11 12:53:11

    Ale glupoty. Większość rzeczy które używa kobieta w życiu codziennym takie jak suszarka, zmywarka, szminka to wynalazki mężczyzn! Kobita jedynie co może wymyślić to w co się ubrać

    • feministek 2022-03-11 13:54:04

      Przeceniasz innowacyjność kobiet, bo pewnie nigdy nie widziałeś uierającej się kobiety.

REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.