PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Start-upy od lat robią ten sam błąd. To mały grzech śmiertelny

- Ostatnie miesiące były zaskakująco budujące. Wiele spółek oczywiście ucierpiało z powodu zawieszenia branż, w których działały. Wiele jednak ten trudny czas wykorzystało na rewizję strategii, sposobu działania i może okazać się, że są wygranymi pandemicznej sytuacji - tak o pandemicznym środowisku start-upów mówi Jarosław Sroka, członek zarządu Kulczyk Investments.

Start-upy od lat robią ten sam błąd. To mały grzech śmiertelny
Termin zgłaszania uczestników konkursu Start-up Challenge upływa 20 lipca (fot. Fotolia)
REKLAMA
  • InCredibles to istniejący od 2017 r. program akceleracyjno-mentoringowy Sebastiana Kulczyka, którego głównym celem jest wspieranie młodych firm z obszaru nowych technologii.
  • Do programu trafiają start-upy wyłonione m.in. podczas Start-up Challenge, konkursu który jest elementem European Tech and Start-up Days.
  • Finał tegorocznej edycji konkursu Start-up Challenge odbędzie się we wrześniu. Termin zgłaszania uczestników upływa 20 lipca.

Pandemia koronawirusa wstrząsnęła nie tylko światem doświadczonego biznesu. COVID-19 postawił w nieznanej dotąd sytuacji także start-upy. Młode innowacyjne firmy musiały radzić sobie z odcięciem od przychodów i niepewnością możliwości pozyskiwania finansowania w ciągu najbliższych miesięcy, a może nawet lat.

Dziś (choć nadal jest wiele niewiadomych) zasady gry są jaśniejsze, a strategie coraz bardziej śmiałe. Rok 2020, mimo wielu czarnych scenariuszy nie okazał się dla środowiska start-upów tak bardzo zły jak pierwotnie sądzono.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Pojawiło się wiele scenariuszy mówiących o całkowitym zawieszeniu finansowania, o problemach z powrotem do poprzedniego stanu wielu rynków - mówi w rozmowie z PulsHR.pl Jarosław Sroka, członek zarządu Kulczyk Investments, koordynator programu InCredibles. 

Jako przykład rynku, który wyjątkowo odczuł skutki pandemii i start-upu, który na tym rynku działał, podaje Booksy. 

Booksy to polski start-up i zarazem najpopularniejsza na świecie aplikacja mobilna do rezerwacji wizyt online w salonach urody. Jako firma mocno związana z branżą beauty, początkowo silnie odczuła zamknięcie tego sektora ze względów sanitarnych.

- To jest przykład rynku, który właściwie "wyparował", niezależnie od twórców spółki z dnia na dzień. Musieli oni  podjąć radykalne decyzje związane z restrukturyzacją zespołu i przeobrażeniem modelu biznesowego. Bardzo szybko wrócili na właściwie tory, bogatsi o bezcenne dla rynku start-upów doświadczenia. Taki kryzys zdarza się miejmy nadzieję raz na kilkanaście, a miejmy nadzieję i kilkadziesiąt lat - podkreśla.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (4)

Do artykułu: Start-upy od lat robią ten sam błąd. To mały grzech śmiertelny

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Krzem 2021-07-18 14:27:23

    Mają rację, Booksy mocno ucierpiało przez to jakiej branży dotyczy.

  • Dobromir 2021-07-16 11:49:22

    Mnie ciekawi wpadaj pl pokrewna aplikacja, która niedawno weszła na rynek i obecnie kwitnie. Ciekaw jestem jak im pójdzie jak wejdą na newconnect na początku września.

    • Meropenem 2021-07-27 23:41:06

      Ważne żeby inni uczyli się na błędach bo mam okazje zainwestować w tego start-upa, a do new connect trzeba też środki mieć

    • Makdonald 2021-08-02 12:36:14

      Jest naprawdę dobrze. Polecam inwestować, bo ludzie już zarabiają.

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.