PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Skok na głęboką wodę, czyli jak młoda firma może przekonać korporację do współpracy

Nawiązywanie współpracy z korporacją może być dla start-upów drogą przez mękę. Co zrobić, by było odwrotnie? Podpowiadają uczestnicy debaty "Konfrontacje. Dojrzałe firmy i start-upy. Jakich innowacji szuka biznes, a jak innowacje widzą młodzi. Zbieżny kurs?", która odbyła się w ramach European Start-Up Days.

Skok na głęboką wodę, czyli jak młoda firma może przekonać korporację do współpracy
Nawiązanie współpracy może ułatwić sam produkt. Sprzyjające okoliczności, nagła potrzeba mogą pomóc przezwyciężyć barierę ryzyka. (Fot. Fotolia)
REKLAMA

Współpraca start-upów z korporacją przybiera na sile. Obie strony starają się zrozumieć partnera i wyjść mu naprzeciw. Przykładowo, w ING Banku Śląskim powstała specjalna jednostka – Centrum Innowacji, które zajmuje się poszukiwaniem start-upów i rozwijaniem ich pomysłów wewnątrz organizacji.

Jak twierdzi Krystian Dylewski, właściciel 2take.it, działy start-upowe w korporacjach to sensowna droga. W innym przypadku nawiązywanie współpracy z dużym biznesem to droga przez mękę.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Nie wszystkie duże firmy tworzą specjalny dział dedykowany start-upom. Jak wobec tego do nich dotrzeć? Korporacje mają roczne strategie, a ich budżet jest akceptowany pod koniec roku. Dlatego nie warto przychodzić z propozycją w połowie roku.

Ryzyko nie tylko finansowe

- Korporację mają też olbrzymią awersję do ryzyka. Wszyscy znamy statystyki i wiemy, że 1 na 10 start-upów nie wychodzi. To menedżer musi podjąć decyzję, czy chce podjąć wyzwanie – ocenia Dylewski. - Warto również zaznaczyć, że oprócz ryzyka finansowego istnieje również wizerunkowe i reputacyjne To powoduje, że dużym firmom ciężko jest firmować coś swoim logiem – dodaje.

Krystian Dylewski, właściciel, 2take.it (Fot. PTWP)
Krystian Dylewski, właściciel, 2take.it (Fot. PTWP)

Michał Owczarek, ekspert ds. innowacji w ING Banku Śląskim, potwierdza, że banki mają zaplanowaną strategię na cały rok, jednak i w tym obszarze zachodzi zmiana. - Biorąc pod uwagę liczbę pracowników, będzie to trwać dłużej, ale dzieje się – komentuje.

- W wielu przypadkach podejmowane decyzje to dla małych firm być albo nie być, dlatego są dużo bardziej skłonne podjąć ryzyko. W przypadku takich firm jak bank ryzyko reputacyjne jest kluczowe. Najważniejsze dla nas jest zaufanie klientów – ocenia Owczarek.

Mały biznes narzeka również na długi czas oczekiwania na decyzję korporacji. - Duże firmy są perfekcjonistami. Wszystko musi być zrobione od A do Z, łącznie z dokumentacją. Stąd też długi proces decyzyjny – wyjaśnia Dylewski.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Skok na głęboką wodę, czyli jak młoda firma może przekonać korporację do współpracy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.