Ścieżki rowerowe nie tylko dla rowerów. Start-up ma nietypowy pomysł

Start-up Refraction AI pracuje nad wprowadzeniem autonomicznych robotów dostawczych, które miałyby poruszać się nie po pasach ruchu, a po ścieżkach rowerowych. Według serwisu The Verge rozwiązanie to może jednak nie spodobać się mieszkańcom miast
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Ścieżki rowerowe nie tylko dla rowerów. Start-up ma nietypowy pomysł

Dyrektor generalny start-upu i profesor uniwersytetu w Michigan Matthew Johnson-Roberson opisuje trzykołowego robota REV-1 jako rozwiązanie pośrednie wśród pojazdów dostawczych - model nie za duży i nie za mały.

REV-1 jest nieco większy niż roboty dostawcze, zazwyczaj wielkości przenośnej lodówki, przystosowane do poruszania się po chodnikach, a jednocześnie nie tak duży i drogi jak w pełni autonomiczne pojazdy dostawcze, które muszą wykorzystywać drogi publiczne.

Na oficjalnej stronie Refraction przeczytać zaś można, że jednostka jest na tyle lekka i ma na tyle niską moc, że może podlegać zasadom dot. rowerów elektrycznych. Koszt pojedynczej jednostki to ok. 5 tys. dolarów, a pojemność to ok. cztery pełne siatki z zakupami (porównywalne z ok. 24 litrami). Szerokość pojazdu wynosi ok. 81 cm, co pozwala mu komfortowo zmieścić się na ścieżce dla rowerów.

Serwis The Verge ocenia jednak, że taki robot może wzbudzić złość innych użytkowników. W wielu miastach USA odbywały się już protesty związane z zajmowaniem przez roboty dostawcze chodników, a niektóre aglomeracje zdecydowały się już zakazać tego typu praktyk. Zdaniem portalu wprowadzenie pojazdów na ścieżki rowerowe może jeszcze bardziej zakłócać ruch i tworzyć potencjalnie niebezpieczne sytuacje dla rowerzystów.

- Refraction dość arogancko zakłada, że może korzystać ze ścieżek rowerowych. W rzeczywistości musieliby się zmierzyć z szeroką debatą na ten temat i uzyskać odpowiednie pozwolenia, jeśli chcieliby działać na terenie Portland - ocenił redaktor naczelny serwisu BikePortland.org Jonathan Maus.

Firma ze stanu Michigan zmaga się jednak z inną kwestią - pogodą. Spółka testuje robota w mieście Ann Arbor, a jednostka ma się obecnie uczyć nawigacji w deszczu i śniegu. Ze względu na stałe warunki atmosferycznie, konkurencyjne start-upy robotów dostawczych ze wschodniego wybrzeża zupełnie nie mają tego problemu - ocenił Verge. Firma traktuje jednak odporność na warunki pogodowe jako dodatkową zaletę REV-1.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.