Salesbook: ułatwia sprzedaż, wspiera zarządzanie

Na spotkanie z klientem sprzedawca przychodzi z tabletem. Nie ma kilkudziesięciu niepotrzebnych kartek, ulotek, kalendarza. Wszystkie informacje, jakie chce przekazać i narzędzia, które mają pomóc mu w skonstruowaniu końcowej oferty, ma w jednym miejscu. Z Salesbooka, aplikacji stworzonej przez rzeszowski start-up, korzysta ponad 50 000 sprzedawców na całym świecie.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Salesbook: ułatwia sprzedaż, wspiera zarządzanie

  • Salesbook to narzędzie, które ułatwia pracę sprzedawcy, a menedżerowi dostarcza rzeczywistych informacji, tak by lepiej mógł podejmować decyzje.
  • W 2018 roku Salesbook wsparły CobinAngels oraz SpeedUp Group.
  • W portfolio firmy znajdują się przede wszystkim duże marki, m.in. Mercedes-Benz, Energa, innogy, Bank BPH.
  • Firma została doceniona podczas European Start-up Days 2019, wygrywając Start-up Challenge w kategorii "handel, customer experience, e-commerce, fintech, edutech, gaming, sport, przemysł czasu wolnego".

Salesbook działa dwutorowo. Dla menedżera będzie jak kartkówka – pozwalająca na bieżąco sprawdzać proces sprzedaży. Dla sprzedawcy jest jak ściąga – podpowiedź, jak sprzedawać skutecznie. W konsekwencji jednak zyskują obie strony. Na takie rozwiązanie postawili sprzedawcy oraz menedżerowie takich firm jak innogy, Mercedes czy Energa.

- Aplikacja działa w dwóch wersjach – jako narzędzie przeznaczone dla handlowca w sprzedaży bezpośredniej dostępne na tablecie, a także jako aplikacja kontrolno-analityczna dla menedżera dostępna przez przeglądarkę. Sprzedawca zabiera tablet na spotkanie sprzedażowe i w jednym miejscu ma wszystko, czego potrzebuje – bibliotekę najświeższych prezentacji, materiały wideo, zdjęcia produktów, kalkulatory, konfiguratory oferty, narzędzia zbierające dane na temat preferencji klientów. W ten sposób podczas spotkania może skonstruować ofertę, a na końcu wysłać ją do klienta – tłumaczy CEO Salesbook Jacek Maciak.

 

Jedna aplikacja - wiele możliwości

Salesbook może zostać zintegrowany z systemem CRM i właściwie ma uzupełniać to, czego CRM nie daje.

- Salesbook oferuje bardzo ciekawe narzędzia analityczne, które pozwalają szefom sprzedaży na operowanie na rzeczywistych i wartościowych danych. Mogą one dotyczyć np. liczby odbytych spotkań, czasu ich trwania, tego, jakie materiały zostały zaprezentowane klientowi albo ile czasu sprzedawca poświęcił na odpowiednie moduły. Ostatecznie menedżer dostaje informację o tym, czy spotkanie było efektywne, czy nie. Na bazie tych danych można już podejmować decyzje, które są lepiej ugruntowane w rzeczywistej, a nie deklaratywnej wiedzy – tak jak ma to często miejsce w systemach CRM - tłumaczy Maciak. 

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

2 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

pamiętliwy 2019-06-21 10:57:47

Już w 2003 roku sprzedawcy z Unilevera czy Nestle (i ich dystrybutorzy) dysponowali palmtopami (taka była wtedy technologia sprzetowa), które umożliwiały sprzedaż ON-LINE z rezerwacją produktów w magazynie i zleceniem dla logistyki do realizacji dostawy, a jednocześnie program umożliwiał handlowcowi analizę w czasie rzeczywistym rralziowanego targetu sprzedażowego i swojej prowizji. Menadżer grupy sprzedażowej (i hierarchicznie w górę) mógł również prowadzić codzienną analizę realizacji planu sprzedażowego i aktywnie nim zarządzać. Z opisu wynika, że to cudo opisywane w artykule jest raczej mocno uproszczonym NAŚLADOWNICTWEM. No, ale "trynd" na strt-up jest, kasa unijna i podatkowa jest, wszyscy są szczęśliwi.

Zeghar 2019-06-20 07:03:28

Ciekawe rozwinięcie starych pomysłów. Kiedyś sprzedawcy w terenie szpanowali palmtopami, teraz wszystko mają w tabletach...

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.