PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Rozkręcał Alior Bank, teraz postawił na własny start-up. "To przykład magii współczesnej bajki o start-upie"

Miałem poczucie, że swoje projekty w Aliorze już zrealizowałem i chciałbym zacząć coś nowego. Mam też w sobie przekonanie, że to jest właśnie ten moment, kiedy mamy do czynienia z rewolucją smartfonową, rozwojem sztucznej inteligencji, aby zbudować coś dużego. Uległem magii współczesnej bajki o start-upie, który odnosi sukces - powiedział Zbigniew Płuciennik, były dyrektor personalny Alior Banku, który zdecydował się założyć start-up Szopi.pl.

Rozkręcał Alior Bank, teraz postawił na własny start-up. "To przykład magii współczesnej bajki o start-upie"
Alior Bank odniósł ogromny sukces, ale był on okupiony ogromem ciężkiej pracy. Pod tym względem szliśmy nieco pod prąd, jeśli chodzi o wszystkie trendy związane z work-life-balance i tego w Szopi.pl chciałbym uniknąć - mówi Zbigniew Płuciennik, założyciel Szopi.pl (Zbigniew Płuciennik, fot. mat.pras.)
REKLAMA
  • Szopi.pl to start-up, który zajmuje się dostawą zakupów spożywczych do klientów i przykład "magii współczesnej bajki o start-upie", której uległ Zbigniew Płuciennik, były dyrektor personalny Alior Banku, związany z firmą od początków jej istnienia.
  • Szopi.pl zajmuje się dostawą artykułów spożywczych do klientów: - Ten rynek w Polsce jest na bardzo wczesnym etapie rozwoju. Tak naprawdę stanowi 0,5 proc. - wyjaśnia Płuciennik.Zakupami w Szopi.pl zajmują się "szoperzy". Obecnie
  • jest ich ok. 150. To jednak dopiero początek. Jak przekonuje Zbigniew Płuciennik, za 5 lat Szopi.pl ma być liderem nie tylko w Polsce, ale i na kilku innych europejskich rynkach.

*****

Przez dziesięć lat był pan związany z Alior Bankiem. Dlaczego zdecydował się pan na stworzenie start-upu Szopi.pl? Jak narodził się ten pomysł?

Zbigniew Płuciennik, prezes Szopi.pl: Z Alior Bankiem byłem związany od samego początku, więc przeszedłem przez wszystkie fazy tworzenia start-upu w dużej skali, bo Alior Bank również był na początku start-upem. W pewnym momencie zacząłem myśleć o tym, żeby zrobić coś innego.

Około dwa i pół roku temu pojawiła się myśl, aby przyjrzeć się bliżej dostawom artykułów spożywczych do klientów. Wiem, że w Ameryce to dobrze działa, i pomyślałem, że można by było coś takiego zrobić również w Polsce. Tym bardziej że uberyzacja staje się coraz bardziej powszechna – wykorzystywanie nowoczesnych technologii do łączenia końcowego użytkownika z dostawcą pewnych usług, który niekoniecznie musi być zatrudniony w danej firmie na etat – może działać też jako niezależny dostawca - jest coraz bardziej popularne. Najbardziej znanym przykładem są kierowcy Ubera właśnie. Można więc transportować ludzi, dostarczać jedzenie z restauracji czy robić zakupy.

Chciał pan zmiany, czegoś nowego?

- Miałem poczucie, że swoje projekty w Aliorze już zrealizowałem i chciałbym zacząć coś nowego. Mam też w sobie przekonanie, że to jest właśnie ten moment, kiedy mamy do czynienia z rewolucją smartfonową, rozwojem sztucznej inteligencji, aby zbudować coś dużego. Uległem magii współczesnej bajki o start-upie, który odnosi sukces.

Z kim pan tę bajkę realizuję? Kto tworzy trzon zespołu Szopi.pl?

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Rozkręcał Alior Bank, teraz postawił na własny start-up. "To przykład magii współczesnej bajki o start-upie"

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.