PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Polski startup wykorzystał epidemię na podbój zagranicznych rynków

Wideokonferencje przeżywają oblężenie w czasach pandemii – tak wynika z najnowszych danych ClickMeeting, polskiej platformy do webinarów, która notuje w trakcie epidemii koronawirusa ogromne wzrosty.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Polski startup wykorzystał epidemię na podbój zagranicznych rynków

  • Webinary to spotkania online, nic więc dziwnego, że w czasie pandemii ta forma zyskała na popularności, a światowi giganci IT notują kolejne rekordy popularności.
  • Tego typu rozwiązań zarówno europejskich, amerykańskich jak i chińskich jest bardzo dużo. Firmy prześcigają się z wdrażaniem kolejnych usprawnień, by przyciągnąć nowych użytkowników. 
  • Biznes wideokonferencji nie należy jednak tylko do międzynarodowych gigantów. 

ClickMeeting to polska firma, działająca na rynku od 2011 roku. Jej flagowym produktem jest platforma do organizowania telespotkań. Swoją aplikację obecnie udostępnia na całym świecie w 7 wersjach językowych.

Gwałtowny wzrost popularności webinariów i konferencji online w dobie pandemii koronawirusa i globalnego "lockdownu" ClickMeeting wykorzystał do podboju zagranicznych rynków. 

Tylko w ciągu ostatnich trzech miesięcy polski startup zanotował wzrost liczby nowych kont płatnych w Niemczech o 808 proc., natomiast w Wielkiej Brytanii użytkownicy zorganizowali o 611 proc. więcej spotkań niż na początku roku. Podobny boom firma notuje we Francji, Stanach Zjednoczonych czy Rosji.

- ClickMeeting w tym momencie cieszy się popularnością, której się nie spodziewaliśmy. Pod koniec marca liczba wszystkich kont zwiększyła się o 317 proc. w stosunku do stycznia 2020. Z naszej webinarowej platformy korzystają nie tylko Polacy, choć to 29 proc. naszych klientów, ale też obywatele Stanów Zjednoczonych, Rosji, Niemiec czy Wielkiej Brytanii - mówi Dominika Paciorkowska, Managing Director z ClickMeeting

Tylko w ciągu jednego miesiąca przy użyciu platformy Clickmeeting odbyło się 299 906 wydarzeń online - dla porównania w ciągu całego 2019 roku za pośrednictwem platformy zrealizowano 627 033 wydarzeń.

To oznacza, że w czasie pandemii ludzie na całym świecie chętnie korzystają ze spotkań online. Rosła również liczba uczestników internetowych konferencji. Spotkania zorganizowane na platformie ClickMeeting w marcu zebrały łącznie 3 203 034 osób, podczas gdy całkowita liczba uczestników, którzy dołączyli do wydarzeń online w całym 2019 roku wyniosła 8 504 770.

Czym ClickMeeting zdobywa taką popularność? Firma kładzie szczególny nacisk na ochronę danych użytkowników oraz bezpieczeństwo spotkań online.

Clickmeeting ma jasny model biznesowy, w którym walutą nie są dane osobowe. Płatność opiera się na miesięcznym abonamencie pobieranym od organizatora spotkania online. Dostęp dla pozostałych uczestników jest bezpłatny. Wrażliwe dane nie są wykorzystywane do innych celów niż świadczenie usług wideokonferencji, czyli nie są przekazywane partnerom zewnętrznym czy stosowane do profilowanych kampanii reklamowych.

- Obecne zainteresowanie zwiększyło nasze inwestycje w infrastrukturę. Kupujemy kolejne serwery, by zwiększyć przestrzeń dyskową, co pozwoli na większą przepustowość. Dzięki temu można między innymi organizować i nagrywać duże wydarzenia - dodaje Magdalena Ciszewska, szefowa sprzedaży i marketingu z Clickmeeting.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.