-
- •11 maj 2017 20:41
W czwartek (11 maja) podczas European Start-Up Days, imprezy towarzyszącej IX Europejskiemu Kongresowi Gospodarczemu, wręczono nagrody w konkursie „European Start-Up Challenge”. Spośród 100 start-upów, wybrano 6 najciekawszych.

European Start-Up Days to inicjatywa integrująca młodych, kreatywnych przedsiębiorców z ekspertami, biznesmenami, prezesami polskich i zagranicznych przedsiębiorstw, ludzi z pasją i innowacyjnym podejściem do biznesu.
- Europejski Kongres Gospodarczy i druga edycja European Start-up Days to hitowe wydarzenia. Dzięki nim można miksować dojrzały biznes z młodym – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic. - Dyskusje wśród 50 panelistów, 300 zaproszonych start-upów to dowód na to, że warto angażować się w to, co robicie - dodaje.
Celem European Start-Up Days jest realne zderzenie ze sobą dwóch światów: start-upów i dużego biznesu oraz to, żeby z tego zderzenia wyszły konkretne projekty. Druga edycja wydarzenia wynika z naturalnej konsekwencji. Rok temu impreza przyciągnęła 2 tys. uczestników i okazała się dużym sukcesem. W tym roku nie było inaczej.
- Europejski Kongres Gospodarczy organizujemy po to, by umożliwić spotkania biznesu, w efekcie których powstają konkretne projekty. Jestem przekonany, że wiele firm wyniesie coś z tego wydarzenia, w tym także my - Grupa PTWP – podkreśla Wojciech Kuśpik, prezes PTWP.
- Wierzę, że to, co robicie ma ogromny sens. Moją misją jest pomoc – mówi Eliza Kruczkowska, dyrektor ds. rozwoju innowacji z Polskiego Funduszu Rozwoju. – Nawet jeśli dzisiaj nie odbierzecie nagrody, to wierzcie w siebie i nie poddawajcie się – dodaje.
- Byłem dzisiaj na standach i oglądałem prezentujące się start-upy. Jestem pod sporym wrażeniem. To niesamowite, że Polska przechodzi transformację. Do Doliny Krzemowej nam daleko, ale naprawdę warto robić start-upy. Trzymamy kciuki za wasze sukcesy – komentuje Dariusz Żuk, prezes Business Link Poland.
Wśród 100 start-upów wybrano najciekawsze, które zaprezentowały się podczas European Start-Up Challenge w Katowicach. Podzielono je na określone kategorie, związane m.in. z telekomunikacją, human resources, przemysłem czasu wolnego czy robotyką i automatyzacją.
- Do konkursu zgłosiło się 170 start-upów. Wybraliśmy osiemnaście najciekawszych. Nie było łatwo – mówi Małgorzata Bonikowska, prezes ThinkTank i Centrum Stosunków Międzynarodowych. - Głównym celem konkursu jest promocja przedsiębiorczości. Chodzi również o to, by wspierać kreatywność – dodaje.


Słowa kluczowe
- Sky Tronic
- European Start-Up Days
- ChallengeRocket
- Gradis
- Laparo
- Tosend
- DDOB.pl
- Wojciech Kuśpik
- PTWP
- Dariusz Żuk
- Business Link Poland
- Marcin Krupa
- Eliza Kruczkowska
- Polski Fundusz Rozwoju
- Małgorzata Bonikowska
- Thinktank
KOMENTARZE (2)