Rozwój usług i produktów stworzonych w 27 startupach, a także plany wdrożenia ich do produkcji we współpracy z partnerami korporacyjnymi - to efekt programu Startup Spark, którego drugi etap podsumowała Łódzka Specjalna Strefa Ekonomiczna.

- Uruchomiony w ŁSSE model wsparcia innowacyjnych firm stawiających pierwsze kroki w biznesie przewidywał tworzenie zespołów projektowych, składających się z mentorów, czyli specjalistów z doświadczeniem w akceleracji, przedstawicieli dużych firm.
- Wśród firm znalazły się m.in. P&G, Wielton, Ericsson, PGE Nowa Energia, przy których początkujący przedsiębiorcy zyskiwali wiedzę biznesową oraz zespołów produkcyjnych dzielących się wiedzą dotyczącą wdrażania produktów.
- Program Startup Spark, którego wartość wyniosła 5,5 mln zł, był finansowany m.in. z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020.
"W ramach programu współpracę z siedmioma uznanymi partnerami korporacyjnymi nawiązało 27 firm startupowych. Przez 15 miesięcy projektu zrealizowaliśmy mnóstwo ciekawych pomysłów; zajmowaliśmy się zarówno przemysłem 4.0, jak i branżą e-commerce. Dotknęliśmy rozszerzonej rzeczywistości, aplikacji wspomagających kontakt z klientem i lepsze gospodarowanie produktami; czujników, sensorów, dronów i antydronów. Te i wiele innych technologii pojawiło się w akceleratorze Startup Spark" - podkreśliła wiceprezes zarządu ŁSSE Agnieszka Sygitowicz.
Zdaniem Sygitowicz, projekt ŁSSE pozwolił na zatrzymanie w kraju wielu technologii, które w najbliższych latach będą stanowiły motor polskiej gospodarki.
"Dzięki akceleratorowi Startup Spark znaleźliśmy wielu partnerów, z którymi tworzyliśmy nowe rozwiązania. W pierwszej rundzie akceleracji współpracowaliśmy z trzema startupami, w drugiej - z sześcioma. Powstawały bardzo różnorodne rozwiązania; poczynając od skierowanych bezpośrednio do konsumentów projektów e-commerce po platformę edukacyjną dla naszych pracowników, narzędzia wspierające w procesach rekrutacyjnych i pozwalające operować na wielkich ilościach danych" - zaznaczyła Małgorzata Majer z Procter & Gamble (P&G).
Jednym z partnerów P&G był Baby Box Club, który - na razie pilotażowo - uruchomił na terenie Warszawy pierwszą w Polsce usługę subskrypcji dla marki Pampers.
"Nasza platforma e-commerce to unikatowy system dystrybucji, ponieważ miesięczną porcję pieluszek dostarczamy poprzez własnych kurierów. Wzorowaliśmy się trochę na Stanach Zjednoczonych, gdzie taki system dystrybucji jest bardzo popularny. Po zakończeniu pilotażu wspólnie z P&G zadecydujemy o dalszym rozwoju usługi" - wyjaśnił Bartosz Prokopowicz z Baby Box Club.

KOMENTARZE (0)