PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Łódzka SSE podsumowała program wsparcia startupów

Rozwój usług i produktów stworzonych w 27 startupach, a także plany wdrożenia ich do produkcji we współpracy z partnerami korporacyjnymi - to efekt programu Startup Spark, którego drugi etap podsumowała Łódzka Specjalna Strefa Ekonomiczna.

  • Autor:PAP/JS
  • 15 mar 2018 16:09
Łódzka SSE podsumowała program wsparcia startupów
Zdaniem Sygitowicz, projekt ŁSSE pozwolił na zatrzymanie w kraju wielu technologii, które w najbliższych latach będą stanowiły motor polskiej gospodarki. (fot. pixabay.com)
REKLAMA
  • Uruchomiony w ŁSSE model wsparcia innowacyjnych firm stawiających pierwsze kroki w biznesie przewidywał tworzenie zespołów projektowych, składających się z mentorów, czyli specjalistów z doświadczeniem w akceleracji, przedstawicieli dużych firm.
  • Wśród firm znalazły się m.in. P&G, Wielton, Ericsson, PGE Nowa Energia, przy których początkujący przedsiębiorcy zyskiwali wiedzę biznesową oraz zespołów produkcyjnych dzielących się wiedzą dotyczącą wdrażania produktów.
  • Program Startup Spark, którego wartość wyniosła 5,5 mln zł, był finansowany m.in. z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020.

"W ramach programu współpracę z siedmioma uznanymi partnerami korporacyjnymi nawiązało 27 firm startupowych. Przez 15 miesięcy projektu zrealizowaliśmy mnóstwo ciekawych pomysłów; zajmowaliśmy się zarówno przemysłem 4.0, jak i branżą e-commerce. Dotknęliśmy rozszerzonej rzeczywistości, aplikacji wspomagających kontakt z klientem i lepsze gospodarowanie produktami; czujników, sensorów, dronów i antydronów. Te i wiele innych technologii pojawiło się w akceleratorze Startup Spark" - podkreśliła wiceprezes zarządu ŁSSE Agnieszka Sygitowicz.

Zdaniem Sygitowicz, projekt ŁSSE pozwolił na zatrzymanie w kraju wielu technologii, które w najbliższych latach będą stanowiły motor polskiej gospodarki.

"Dzięki akceleratorowi Startup Spark znaleźliśmy wielu partnerów, z którymi tworzyliśmy nowe rozwiązania. W pierwszej rundzie akceleracji współpracowaliśmy z trzema startupami, w drugiej - z sześcioma. Powstawały bardzo różnorodne rozwiązania; poczynając od skierowanych bezpośrednio do konsumentów projektów e-commerce po platformę edukacyjną dla naszych pracowników, narzędzia wspierające w procesach rekrutacyjnych i pozwalające operować na wielkich ilościach danych" - zaznaczyła Małgorzata Majer z Procter & Gamble (P&G).

Jednym z partnerów P&G był Baby Box Club, który - na razie pilotażowo - uruchomił na terenie Warszawy pierwszą w Polsce usługę subskrypcji dla marki Pampers.

"Nasza platforma e-commerce to unikatowy system dystrybucji, ponieważ miesięczną porcję pieluszek dostarczamy poprzez własnych kurierów. Wzorowaliśmy się trochę na Stanach Zjednoczonych, gdzie taki system dystrybucji jest bardzo popularny. Po zakończeniu pilotażu wspólnie z P&G zadecydujemy o dalszym rozwoju usługi" - wyjaśnił Bartosz Prokopowicz z Baby Box Club.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Łódzka SSE podsumowała program wsparcia startupów

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.