PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Konrad Pawlus, Salesmanago: Powinniśmy robić biznes, a nie start-upy

- Powinniśmy robić biznes, a nie start-upy. Pomysł ma marginalny wpływ na sukces w stosunku do tego, ile trzeba włożyć do niego pracy - mówi Konrad Pawlus, współzałożyciel SALESmanago Marketing Automation podczas wystąpienia, które odbyło się w ramach European Start-Up Days.

Konrad Pawlus, Salesmanago: Powinniśmy robić biznes, a nie start-upy
- Jak zaczynaliśmy w Polsce nie było czegoś takiego jak automation marketing – ocenia Konrad Pawlus. (Fot. PTWP)
REKLAMA

Konrad Pawlus wraz z Grzegorzem Błażewiczem działają od 2011 r. i w swojej ofercie mają dwa produkty: Salesmanago – narzędzie do automatyzacji marketingu i  APPmanago – produkt o takim samym działaniu, ale dedykowany dla rynku mobilnego. Mają 6 tys. klientów, m.in. Orange, Aviva. Obecnie spółka zatrudnia 200 osób.

- W 2009 r. zaczęliśmy szukać odpowiedniego produktu. Wcześniej próbowaliśmy kilka innych pomysłów wypuścić na rynek. Nie udało się, jednak sporo się nauczyliśmy. W 2012 r. nastąpił oficjalny debiut platformy Salesmanago. Pozyskaliśmy wówczas kluczowych klientów, którzy są z nami do dzisiaj. Z kolei w 2013 r. zaczęliśmy sprzedawać produkt za granicą - mówi Konrad Pawlus.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

W 2014 r., po 3 latach działalności firma pozyskała pierwszego inwestora. Rafał Brzoska zainwestował wówczas w firmę 11 mln zł. Kolejny rok wiązał się z otwarciem biur za granicą. Natomiast w 2016 r. fundusz 3TS zainwestował 25 mln zł.

- Nasze przychody rok do roku rosną o 100 proc. Warto również podkreślić, że spółka od samego początku była rentowna – komentuje Pawlus.

Konrad Pawlus wystąpił podczas European Start-Up Days. (Fot. PTWP)
Konrad Pawlus wystąpił podczas European Start-Up Days. (Fot. PTWP)

Według Konrada Pawlusa na sukces SalesManago złożyło się kilka czynników. Pierwszy z nich to unikatowy produkt, wyprzedzający konkurencję w Stanach Zjednoczonych. Pomógł też fakt, że polski rynek zbudowano od zera.

- Jak zaczynaliśmy w Polsce, nie było czegoś takiego jak automation marketing – ocenia Pawlus.

- Trafiliśmy na przyjaznych klientów, którzy potrafili zaufać małej firmie, oferującej nowy produkt. Udało nam się ich przekonać, że nasze rozwiązanie będzie miało wpływ na sprzedaż. Nie stosowaliśmy długotrwałych kontraktów. Myślę, że to także było dla nich ważne - mówi Pawlus. - Zawsze się znajdzie ktoś, kto wypróbuje produkt, tylko trzeba mu dać warunki, bez wysokiego ryzyka i dużych kosztów - dodaje.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Konrad Pawlus, Salesmanago: Powinniśmy robić biznes, a nie start-upy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.