PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Kamil Durczok zdradza strategię. Chce być jak RMF FM

Silesion.pl to projekt Kamila Durczoka, poświęcony Śląskowi. Dlaczego dziennikarz postawił na ten region i co chce zrobić?

Kamil Durczok zdradza strategię. Chce być jak RMF FM
(Fot. PTWP)
REKLAMA

- Śląsk to unikalne miejsce – mówi Kamil Durczok. - Na początku zastanawialiśmy się, czy Śląsk jest miejscem, gdzie baza klientów jest na tyle duża, byśmy mogli się utrzymać finansowo. Oczywiście było to pytanie retoryczne. Nie ma drugiego takiego regionu, gdzie w promieniu 50-60 km mieszka prawie 5 mln ludzi – dodaje.

Twórców serwisu Silesion.pl urzekły emocje, które bardzo trudno znaleźć w innym regionie Polski, poza Trójmiastem. – 870 tys. ludzi zadeklarowało przynależność śląską. Zrobili to, bo wiedzą, że region i jego historia opierają się na wartościach – wyjaśnia Durczok. – Budowa nowoczesnego medium wokół tych wartości to coś, co chcieliśmy zrobić – dodaje.

– Trzy lata temu dwóch facetów „chorych” na Śląsk chciało razem stworzyć spółkę ze stacją telewizyjną TVN i wspólnie stworzyć portal informacyjny, bazując na materiałach wideo TVN i TVN24. Niestety śmierć Darka Kmiecika, który był fenomenalnym dziennikarzem, przekreśliła nasze plany – opowiada Durczok.

Jak powstał Silesion.pl?

Po pewnym czasie Kamil Durczok postanowił powrócić do pomysłu. Tym razem chciał bazować na casusie RMF FM, ogólnopolskiego medium zarządzanego i w większości tworzonego w Krakowie.

– Ten przykład dał nam do myślenia. Chcieliśmy stworzyć serwis regionalny, który zostałby uzupełniony o ogólnopolskie informacje. Nie sądzimy, by ludzie w Katowicach, Sosnowcu, Czeladzi, Chorzowie czy Bielsku-Białej byli zainteresowani wyłącznie treścią, która dotyczy ich otoczenia. Ludzie znający Kamila Durczoka są zainteresowani np. jego spojrzeniem na politykę. To właśnie oferuje Silesion.pl w połączeniu z lokalnymi informacjami – mówi Durczok.

Architektura, medycyna, muzyka – w ocenie Durczoka to dziedziny, w których Śląsk bije na głowę resztę Polski. Warto wymienić również siedzibę orkiestry symfonicznej Polskiego Radia i mamy obraz niebanalnego i unikalnego miejsca, które wymyka się wszelkim definicjom.

– Postanowiliśmy zerwać z wszystkim, co widzieliśmy dotychczas w sieci. Na landing page'u nie ma tradycyjnego paska z tytułami. Jest coś na kształt centrum kierowania wszechświatem. Mamy główną stronę, na której przesuwają się obrazy. Estetyka i zainteresowanie widza – na tym nam szczególnie zależało. Nawigowanie nie jest takie trudne, jak mogłoby się na początku wydawać - wyjaśnia Kamil Durczok.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Kamil Durczok zdradza strategię. Chce być jak RMF FM

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.