Globalne spojrzenie na biznes, wyciąganie wniosków z porażek oraz nastawienie nie tylko na zysk dla siebie - to zdaniem Julii Krysztofiak-Szopy, prezes Startup Poland, najważniejsze elementy prowadzące do sukcesu firmy. Nasza rozmówczyni była pierwszą dyrektor programową kalifornijskiego akceleratora startupów Blackbox.vc
- Autor:Katarzyna Domagała-Szymonek
- •30 maj 2018 20:00

Krysztofiak-Szopa z branżą startupową związana jest od 10 lat. Doświadczenie zdobywała zarówno w Polsce, Krzemowej Dolinie, jak i Szwajcarii. Była pierwszą dyrektor programową kalifornijskiego akceleratora startupów Blackbox.vc. Na swoim koncie ma też sukces w postaci rozkręcenia firmy produkującej bieliznę Wellfitting.
Pytana o przepis na udany start-up w pierwszej kolejności wskazuje na globalne spojrzenie na firmę.
- Start-upowcy powinni myśleć od pierwszego dnia globalnie. Myśleć o tym jak stworzyć firmę, która będzie biznesem dostarczającym wartość dla klienta w dowolnym miejscu na świecie - podpowiada prezes Startup Poland.
Wskazuje też, że istotnym, miękkim komponentem budowy start-upu jest brak lęku przed porażką. - Nawet jeśli poniesiemy porażkę, to świat się nie zawali. Wręcz przeciwnie. Porażka daje nam możliwość zdobycia doświadczenia, wiedzy, której nie posiadają inni, którzy tego eksperymentu biznesowego nie zrobili - mówi Krysztofiak-Szopa.
Co jeszcze radzi młodym start-upom, które są na początku drogi do zostania jednorożcem, zobaczcie w filmie.
Więcej relacji z X edycji Europejskiego Kongresu Gospodarczego znajdziecie tutaj.


KOMENTARZE (1)