Handlowców czeka prawdziwa rewolucja? Sztuczna inteligencja odmieni ich pracę

- Firmy oszczędzają czas handlowców, dzięki czemu można alokować ich do innych zadań. Wiele się mówi o tym, że automatyzacja zabiera pracę, a jest dokładnie odwrotnie - potencjał ludzi zostaje uwolniony  - Konrad Szczukiewicz, członek zarządu w Shelfwise opowiada o rozwiązaniu, które może zmienić podejście do pracy handlowców i robienia zakupów.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Handlowców czeka prawdziwa rewolucja? Sztuczna inteligencja odmieni ich pracę

PODZIEL SIĘ


Autor: Justyna Koc

19 cze 2018 12:00


  • Shelfwise to jeden z sześciu start-upów, które wygrały tegoroczny konkurs Start-Up Challenge. Oprogramowanie do monitoringu półek sklepowych w czasie rzeczywistym zachwyciło jury.
  • Firmy wydają miliony na reklamę, natomiast z badań wynika, że 70 proc. klientów podejmuje decyzje zakupowe, stojąc przed półką sklepową.
  • Z drugiej strony analiza ekspozycji sklepowych półek pochłania sporo czasu handlowców.
  • Platforma, którą stworzył start-up Shelfwise, pozwoli handlowcom nie tylko zaoszczędzić czas i przeprowadzić audyt półek w kilka minut, ale również uwolnić ich potencjał i skupić się na budowaniu marki.

*******

Stworzyliście aplikację do analizy ekspozycji pólek sklepowych. Skąd wziął się pomysł?

Konrad Szczukiewicz, członek zarządu w Shelfwise: - Tak naprawdę to pomysł przyszedł do nas. Oddział firmy Philip Morris w Singapurze szukał tego typu rozwiązania dla swoich przedstawicieli handlowych.

Analiza ekspozycji sklepowych półek pochłania sporo czasu handlowców, dlatego firma zdecydowała postawić na automatyzację w tym obszarze. Gdy otrzymaliśmy zapytanie ofertowe, sprawdziliśmy, jak wygląda sytuacja w branży FMCG i czy jest szersze zapotrzebowanie na tego typu rozwiązanie. Okazało się, że firmy wydają miliony na reklamę, z kolei z badań wynika, że 70 proc. klientów podejmuje decyzje zakupowe, stojąc przed półką sklepową. Udało nam się wygrać przetarg i stworzyliśmy aplikację.

Jakie korzyści może zyskać firma dzięki aplikacji?

- Po pierwsze – o czym już wspomniałem – firmy oszczędzają czas handlowców, dzięki czemu można alokować ich do innych zadań. Wiele się mówi o tym, że automatyzacja zabiera pracę, a jest dokładnie odwrotnie - potencjał ludzi zostaje uwolniony.  Platforma pozwala pracownikom skupić się na obowiązkach, które kreują większą wartość dodaną – na relacjach międzyludzkich. Przedstawiciel handlowy spędzi w danym sklepie tyle samo czasu, ale zamiast poświęcić go na powtarzalny i nudny audyt półki, będzie mógł skupić się na rozmowie z kierownikiem sklepu i budować relację oraz markę firmy.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.