Google: Startupów w Polsce jest ciągle za mało. Dlaczego?

Startupowcy potrzebują pomocy związanej z wiedzą na temat zarządzania i przywództwa, budowaniem zespołu, a także wiedzy produktowej. To są wyzwania, z którymi się mierzą – ocenia Agnieszka Hryniewicz-Bieniek, Country Director & Head w Google for Startups.

REKLAMA


Puls HR Puls HR

Google: Startupów w Polsce jest ciągle za mało. Dlaczego?

- Startupy, do których kierujemy naszą pomoc, muszą mieć ambicje globalne – ich celem powinno być skalowanie biznesu na największe rynki, nie tylko europejskie – mówi Agnieszka Hryniewicz-Bieniek, Country Director & Head w Google for Startups.

Zdaniem Hryniewicz-Bieniek polski ekosystem startpowy nadal się rozwija, dlatego Google chce być partnerem wspierającym.

- Pragniemy być mentorem na każdym etapie rozwoju. Począwszy od momentu powstawania pomysłów – wyjaśnia Hryniewicz-Bieniek. - Ciągle jest za mało startupów w Polsce, dlatego chcemy przekonać młodych ludzi, że warto być przedsiębiorczym – dodaje.

Polska ma ogromny potencjał – mamy talent technologiczny i rozwijającą się gospodarkę, ale brakuje spektakularnych sukcesów.

- Warto zwrócić uwagę, że najwięcej dofinansowania otrzymują marki konsumenckie, natomiast u nas stawia się głównie na współpracę B2B. Musimy nakłaniać młodych do myślenia globalnego, aby brał pod uwagę nie tylko polskiego konsumenta – wyjaśnia.

Polscy startupowcy mają dobre pomysły i wiedzę technologiczną. Jakiej pomocy im brakuje?

Młodzi potrzebują pomocy związanej z wiedzą na temat zarządzania i przywództwa, budowaniem zespołu, a także wiedzy produktowej. To są wyzwania, z którymi się mierzą – ocenia Agnieszka Hryniewicz-Bieniek.

Materiał powstał podczas debaty "Polska scena start-upowa", która odbyła się w trakcie Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.