Czy start-upy mają szansę na współpracę z bankiem? Przykład ING Banku Śląskiego i InviPay pokazuje, że tak.
-
- •12 maj 2017 15:31

Marcin Pasenik, pomysłodawca i prezes, InviPay, zaznacza, że współpraca start-upu z bankiem jest możliwa, jednak trzeba zwrócić uwagę na kilka kwestii. By partnerstwo się udało, trzeba pamiętać, że stworzona technologia musi być odpowiednia.
- Banki przywiązują do tego dużą wagę. My zbudowaliśmy 300 linii kodu, natomiast w samym 2016 r. co trzy dni wprowadziliśmy jakieś poprawki – mówi Pasenik.
Istotna jest także chemia i obopólne korzyści – dodaje. – Nie może również zabraknąć otwartego podejścia do współpracy. Nad tym trzeba ciężko pracować - uważa.
O otwartej postawie mówi też Przemysław Furlepa, dyrektor odpowiedzialny za digital transformation z ING Banku Śląskiego.
- Otwartość i uczenie się języka partnera są bardzo ważne. Gdybyśmy nie zadawali dodatkowych pytań, by zrozumieć się wzajemnie, być może dzisiaj by nas tu nie było – komentuje Furlepa.
- Dla banku ważna jest także potrzeba klienta – podkreśla Furlepa. – Nie może zabraknąć również pokory korporacyjnej. Musimy być świadomi, że nie we wszystkim jesteśmy najlepsi. Istnieją małe i młode firmy, które proponują szybsze i lepsze rozwiązania – dodaje.
Artykuł powstał podczas case study „Case study. Dobre praktyki we współpracy korporacji i start-upów“, które zostało zaprezentowane podczas European Start-Up Days.


KOMENTARZE (0)