E-sport w natarciu. Branża przykuwa uwagę inwestorów i tradycyjnych mediów

E-sport przeżywa dynamiczny rozkwit w Polsce i na świecie. Wielkie marki inwestują w branżę, zaś o prawa do transmisji rozgrywek zabiegają telewizje.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

E-sport w natarciu. Branża przykuwa uwagę inwestorów i tradycyjnych mediów

O tym, że e-sport nie jest już tylko niszową rozrywką dla nastolatków, świadczy między innymi odbywająca się co roku impreza gamingowa Intel Extreme Masters w Katowicach.

- To, że firmy takie jak Intel inwestują w e-sport, jest naturalne - ocenia Krzysztof Jonak, EMEA Territory Billings Accounts Director w Intel Corporation. - Cieszy nas, że samo zjawisko świetnie się
rozwija. Patrząc tylko na IEM w Katowicach, ta impreza bardzo dynamicznie urosła w ciągu kilku lat. Na początku były to tylko rozgrywki, a od kilku lat mamy także expo. To miejsce, gdzie spotykają
się nie tylko fani rozgrywek, ale też fani technologii – dodaje.

W branżę e-sportową inwestują już nie tylko firmy informatyczne, ale też motoryzacyjne czy ubezpieczeniowe. Co więcej, coraz częściej tradycyjny sport angażuje we wsparcie e-sportu, co widać na przykładzie amerykańskich lig NBA i NHL.

Siłę e-sportu dostrzegły także media tradycyjne w Polsce. Piotr Michałowski, redaktor w TVP Sport, zauważa: - Pod koniec zeszłego roku zaczęliśmy się mocno interesować emisją e-sportu na naszych
kanałach. IEM w Katowicach było pierwszą imprezą e-sportową pokazywaną na antenie TVP Sport na żywo. Uważam, że e-sport w telewizji będzie się dobrze rozwijać – mówi redaktor TVP Sport.

Artykuł powstał na podstawie panelu „E-sport w natarciu” podczas European Startup Days w Katowicach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

ShelfWise trochę podpirdułka.... coś wnosi ale nic do życia na lifestyle annodomini 2018-05-16 01:23:48

skopiować należy.... ShelfWise trochę podpirdułka.... coś wnosi ale nic do życia na lifestyle annodomini