Młodych ludzi należy wspierać we wdrażaniu własnych pomysłów, w programach edukacyjnych powinno się stawiać na kreację - to główne wnioski, jakie wypłynęły z konferencji poświęconej prawom dzieci do wynalazków oraz realizacji start-upów.

• W ocenie dyrektora Teatru Innowacyjnej Edukacji Przemysława Owczarka, w szkołach bardzo często stawia się na wiedzę książkową, encyklopedyczną, z kolei mało jest eksperymentów myślowych.
• Dlatego, jego zdaniem, w programach edukacyjnych powinno się stawiać na to, żeby dzieci uczyły się kreacji.
Konferencja "Flying Bag - plecak z przyszłości: prawo dziecka do wynalazków oraz realizacji startup" została zorganizowana w piątek w warszawskiej siedzibie Parlamentu Europejskiego z okazji Światowego Dnia Nauki dla Pokoju i Rozwoju.
Wśród uczestników konferencji była Kira Suhoboichenko - urodzona na ukraińskim Krymie, obecnie mieszająca z rodzicami w Warszawie uczennica VI klasy Szkoły Podstawowej nr 336 ma warszawskim Ursynowie. Kira zwyciężyła w konkursie start-upów dziecięcych w Polsce za wynalazek "Latający Plecaczek". Wymyśliła sposób na to, jak sprawić, aby szkolny plecak stał się lżejszy i bardziej wygodny.
Kira jest także założycielką ruchu "Latający Plecaczek", którego ideą jest, aby dzieci na świecie wysyłały sobie nawzajem plecaki m.in. z artykułami szkolnym i książkami.
Zaproszeni eksperci dyskutowali nad ustawodawstwem w zakresie dziecięcych start-upów, wspieraniu inicjatyw dzieci oraz roli systemu edukacji w tym zakresie.
Dyrektor Leavitt Institute ds. Rozwoju Międzynarodowego w USA, zajmującej się rozpowszechnianiem demokracji, etyki i norm prawnych w krajach rozwijających się, Lorne Grierson powiedział, że wielu młodych ludzi ma dobre pomysły na biznes, ale nie potrafią ich wdrożyć w życie. Dlatego w Stanach Zjednoczonych są organizacje, które szkolą i pomagają młodzieży rozpocząć swoje interesy. Dodatkowo, osoby te mogą liczyć na wsparcie doświadczonych biznesmenów, możliwość podpisywania kontraktów, a w niektórych przypadkach także otrzymywać pożyczki na start.
"Przez wiele lat wspierałem i zachęcałem młodych ludzi. I zawsze byłem pod wielkim wrażeniem ich entuzjazmu i chęci do działania. Jest to bardzo ważne, żeby wspierać młodych ludzi, pracować z nimi i pomagać im osiągać cele i marzenia. Oni są naszą przyszłością i musimy ich wspierać" - powiedział Grierson.

Słowa kluczowe
- Teatr Innowacyjnej Edukacji
- Przemysław Owaczarek
- Leavitt Institute
- Lorne Grierson
- Switlana Zawadska
- Polsko-Ukraińska Izba Gospodarcza
KOMENTARZE (0)