- Portalspozywczy.pl
- •14 paź 2019 20:17
- Start-upy mogą bardzo dużo wnieść do dużej organizacji, mogą ją zmienić, a przez to mieć wpływ na całą branżę. Jest to zatem bardzo korzystne i ważne dla obu stron. Jednak nie jest to łatwa współpraca - mówi Bogusława Mazurek, dyrektor w Crido.

Czy duzi gracze branży spożywczej chcą lub będą podejmować współpracę ze start-upami? Co może dać gigantowi współpraca ze start-upem?
Duże firmy coraz częściej podejmują współpracę ze start-upami, jednak nie wszystkie korporacje są przygotowane do takiego działania. To zależy od wielu czynników, na przykład od tego czy duża firma ma wpisane w swoją strategię rozwoju działania związane z rozwojem innowacji w różnorodnej formule.
Trzeba jednak zauważyć, że współpraca na linii korporacja – start-up nie zawsze jest łatwa. Wynika to z tego, że obie strony są zupełnie inne i opierają się na innym modelu operacyjnym. Muszą się więc dostosować i wykazać sporo chęci i otwartości, aby ta współpraca rozwijała się w dobrym kierunku. Start-upy są zazwyczaj bardziej elastyczne, otwarte na zmiany i proponowanie rozwiązań. W dużych firmach wygląda to zupełnie inaczej - potrzebne jest odpowiednie przygotowanie – struktury operacyjnej czy zespołu do pracy w zupełnie nowych warunkach.
Mimo wszystko duże firmy coraz częściej decydują się na taką współpracę, która jest dla nich bardzo cennym doświadczeniem. Start-upy mogą bardzo dużo wnieść do organizacji, mogą ją zmienić, a przez to mieć wpływ na całą branżę. Jest to zatem bardzo korzystne i ważne dla obu stron.


KOMENTARZE (0)