PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Dotacje na innowacje i start-upy nie dadzą sukcesu. Potrzebna wiedza i doświadczenie korporacji?

Czy znani w Polsce giganci - np. ING, Tauron albo Synthos - mogą pomóc środowisku start-upowemu, tak, żeby więcej innowacji osiągało sukces w realnym biznesie? Dotacje są ważne, zwłaszcza na wczesnym etapie. Jednak sama pomoc finansowa może nie wystarczyć. By wspierać rozwój start-upów, trzeba też dzielić się doświadczeniem i wiedzą - wynika z ciekawej debaty na ten temat, która odbyła się podczas European Start-Up Days w Katowicach.

Dotacje na innowacje i start-upy nie dadzą sukcesu. Potrzebna wiedza i doświadczenie korporacji?
– Brak środków finansowych to fenomenalny motywator do właściwej pracy – ocenia Brunon Bartkiewicz, prezes ING Banku Śląskiego (Fot. Shutterstock)
REKLAMA

• Według ekspertów, w Polsce nastał dobry czas dla start-upów, zwłaszcza jeśli chodzi o dofinansowanie. Instrumenty wsparcia obejmują każdy etap rozwoju.

• Pieniądze to jednak nie wszystko. By wspierać rozwój start-upów, trzeba też dzielić się wiedzą.

• By się rozwijać, start-upy potrzebują inspiracji i motywacji oraz wiary w to, że osiągną sukces.

– Start-up to technologicznie sterowana nowa firma lub jednostka, która ma do osiągnięcia konkretny cel i posiada jasną wizję tego, co chce dostarczyć. Jeśli cel jest mało precyzyjny, to nie jest to start-up, ale wynalazek – wyjaśnia Brunon Bartkiewicz, prezes ING Banku Śląskiego. – Firmy te mogą działać wewnątrz bądź na zewnątrz dużych jednostek – dodaje.

ING Bank Śląski ma w swoich planach utworzenie kilkudziesięciu start-upów. – Ogromną zaletą bycia wewnątrz dużej organizacji jest dostęp do pieniędzy i mentorów. Z kolei zewnętrzna spółka musi dorobić się wszystkiego ciężką pracą – dodaje.

Debata „Jak rodzi się biznes? Od pomysłu do firmy. Synergia start-upy, korporacje, państwo”, European Start-Up Days (Fot. PTWP)
Debata „Jak rodzi się biznes? Od pomysłu do firmy. Synergia start-upy, korporacje, państwo”, European Start-Up Days (Fot. PTWP)

To właśnie ciężka praca może stać się elementem, który przekona korporację do nawiązania współpracy. – Spotkałem się z wieloma start-upami. Młodzi ludzie opowiadają o liczbie inkubatorów czy konkursów, którymi się zajmowali, ale dla mnie najbardziej istotne jest, ile czasu poświęcili na rozwój własnego pomysłu – ocenia Bartkiewicz.

– Dla porównania, w Izraelu rozmawialiśmy tylko z tymi start-upami, o których myśleliśmy poważnie. W przeciwnym wypadku nie mieli dla nas czasu, bo każda godzinna jest dla nich cenna. Tego musimy się nauczyć od nich – wyjaśnia.

Izraelskie start-upy są również pod presją pieniędzy – z tego też, zdaniem prezesa ING Banku Śląskiego, Polska powinna brać przykład. – Brak środków finansowych to fenomenalny motywator do właściwej pracy – ocenia.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Dotacje na innowacje i start-upy nie dadzą sukcesu. Potrzebna wiedza i doświadczenie korporacji?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.