PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Co denerwuje start-upowców w korporacjach?

W kontakcie z korporacjami start-upowcy muszą się nieraz mierzyć z zupełnie innymi kategoriami problemów. Na próbę wystawiana jest ich cierpliwość i stabilność finansowa.

Co denerwuje start-upowców w korporacjach?
Często nie wiadomo, jak znaleźć wewnątrz organizacji osobę, do której dedykujemy produkt. (Fot.: mat. pras.)
REKLAMA

• Żywi i energiczni start-upowcy, nawiązując współpracę z korporacjami, zderzają się z długotrwałymi procedurami.

• Sposobem na przyspieszenie decyzji jest spotkanie z wieloma ludźmi naraz lub opieka wpływowego inwestora.

• Doświadczenie korporacyjne pomaga w tych kontaktach.

– Podczas rozmów z korporacjami start-upowców denerwuje to, że nie wiadomo, jak znaleźć wewnątrz organizacji osobę, do której dedykujemy produkt – czy ma to być dyrektor ds. kluczowych klientów, czy ds. marketingu, czy ds. sprzedaży, czy jeszcze jakiś inny. Często sama organizacja nie wie, jakie są ich kompetencje. A nawet, kiedy się już ją znajdzie, dużo czasu zajmuje, żeby się z nią umówić – mówi Mariola Gromadzik, członek zarządu Haiz.

Mariola Gromadzik, członek zarządu Haiz (Fot.: PTWP)
Mariola Gromadzik, członek zarządu Haiz (Fot.: PTWP)

Po pierwszym kontakcie następuje przedstawienie wartości i propozycja współpracy. Żeby korporacja rozpatrzyła propozycję, konieczne są jednak procedury.

– Start-up walczy o każdy dzień, a korporacja „mieli” propozycję przez miesiąc albo i trzy. Standardem w oczekiwaniu na decyzję jest rok, a rekord to 3 lata. Po takim czasie start-upu może już nie być – zaznacza Mariola Gromadzik.

– Start-up musi też koniecznie dopilnować swoich terminów płatności, bo korporacje często płacą z opóźnieniem. Przez liczne spotkania i przeterminowane faktury tracimy płynność finansową. Powinniśmy tak zapisywać umowy, że płatności przychodziły na czas. PR-owo fajnie wygląda, że działamy z korporacją, ale jeśli nie dopilnujemy płatności, to zostanie nam sam PR. 80 proc. organizacji nie dotrzymuje terminów – dodaje Ross Knap, dyrektor CallPage.

Ross Knap, dyrektor CallPage (Fot.: PTWP)
Ross Knap, dyrektor CallPage (Fot.: PTWP)

Jak sobie poradzić?

Według Marioli Gromadzik przeciętny termin płatności wynosi ok. 40 dni. Jakie jest remedium na tak przedłużające się procedury? Zdaniem Rossa Knapa najlepiej pilnować spotkań z odpowiednimi ludźmi.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Co denerwuje start-upowców w korporacjach?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.