PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Apple, Disney, Harley Davidson - czyli pierwsze kroki wielkich marek

Znane marki nierzadko swój początek mają w wielkich marzeniach i… skromnych warunkach powstania. Jak rodziły się dziś szeroko rozpoznawane firmy? Kto zaczął w garażu, a kto w salonie własnego domu?

  • Bartosz Dyląg
    bad
  • 3 lip 2018 18:00
Apple, Disney, Harley Davidson - czyli pierwsze kroki wielkich marek
Zanim Walt Disney został rozpoznawaną na całym globie marką filmów animowanych, nie wiodło mu się najlepiej (Fot. pixabay)
REKLAMA
  • Norman Vincent Peale, znany amerykański kaznodzieja i głosiciel teorii pozytywnego myślenia mówił: Puste kieszenie nigdy nie powstrzymywały nikogo przed podjęciem działania. Mogą to zrobić tylko puste głowy i puste serca.
  • Patrząc na historie biznesowe niektórych znanych dziś na całym świecie firm, twierdzenie Peale’a ma w sobie więcej niż ziarno prawdy.
  • Jednym z najbardziej znanych przykładów wielkiego biznesu, który zaczął się dosłownie w garażu, jest historia firmy z kultowym jabłkiem w logo.

To właśnie w tak niepozornym miejscu Steve Jobs i Steve Wozniak, jako młodzi zapaleńcy informatyczni złożyli swoje pierwsze komputery, wcześniej powołując do życia firmę o prostej i wdzięcznej nazwie – Apple. Dzięki pasji tworzenia, ale przede wszystkim dzięki fantastycznemu zmysłowi wyczuwania potrzeb i biznesowemu wyprzedzaniu swoich czasów, Apple wprowadziło wiele technologicznych nowinek i osiągnęło ogromny sukces komercyjny. Dziś, po 42 latach od rozpoczęcia swojej działalności, wartość firmy Apple szacowana jest na ponad 900 mld dolarów.

Czytaj też: Przez przestarzałe prawo o fundacjach zagrożone są polskie firmy

Innymi przykładami godnymi wspomnienia, a przede wszystkim naśladowania są historie Walta Disneya czy Harleya Davidsona – firmy, która wyprodukowała pierwszy motocykl na świecie.

Zanim Walt Disney został rozpoznawaną na całym globie marką filmów animowanych, nie wiodło mu się najlepiej. Pracował dorywczo, a potem próbował także swoich sił we własnym biznesie – niestety bez sukcesów. Nawet gdy już zdecydował, że chce związać swoje życie z filmem, nikt  nie chciał go zatrudnić. Disney jednak nie poddał się – zupełnie jak 53 lata później zrobili to twórcy Apple, założył w garażu stryja firmę i zaczął w niej tworzyć swoje animacje. O tym, jak historia potoczyła się dalej, nie trzeba nikomu opowiadać – dziś produkcje firmy Walt Disney Company znają dzieci na całym świecie.

Historia Harleya Davidsona rozpoczęła się w 1901 roku, kiedy to William Sylvester Harley i Arthur Davidson, w komórce za domem przymocowali 4 silniki do roweru. Już 5 lat później produkcja wzrosła do 50 motocykli, a w 1907 firmę stać było na wybudowanie sobie reprezentacyjnej siedziby, która pełni swoją funkcję do dziś.

Polskie akcenty

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (10)

Do artykułu: Apple, Disney, Harley Davidson - czyli pierwsze kroki wielkich marek

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • WagON 2018-07-03 12:15:57

    dobrze że temat opłaty emisyjnej wciąż się rozwija, dzięki temu w najbliższym czasie w końcu odetchniemy czystym powietrzem !

  • QQ 2018-07-03 11:47:00

    podobno lotos ma poniesc koszty oplaty emisyjnej. na ludziach ma sie to nie odbic.

  • ksiegowy 2018-07-03 11:32:31

    chcecie miec czyste powietrze, bez smogu to sie cieszcie ze paliwo drozeje przez trumpa i arabow co sie na nim odgrywaja

  • WagON 2018-07-03 10:14:21

    oplata emisyjna nie odbije sie na nas. to beda pokrywaly paliwowe korporacje, a nie ludzie. przeciez to nie przez to podrozalo paliwo tylko przez arabow i zydow

  • wwwa 2018-07-03 10:02:42

    Ceny paliw zależą od notowań ropy naftowej. dlatego teraz paliwo poszlo w gore. Arabowie skacza trumpowi

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.