PARTNERZY PORTALU

Wchodzisz na stronę i... kupujesz opinię. Oni chcą to ukrócić

  • Autor: PAP/km
  • 16 gru 2022 8:16

Opinie o lekarzu można kupić na stronach przypominających internetowy butik. W kilka minut doktor może zyskać masę pochwał od nieistniejących pacjentów. Albo skompromitować konkurencję – pisze piątkowa "Gazeta Wyborcza" w swoim warszawskim dodatku.

Wchodzisz na stronę i... kupujesz opinię. Oni chcą to ukrócić
Portal Znany Lekarz przesłał zawiadomienie do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, prosząc o konkretne działania w sprawie wpisów na portalach internetowych (fot. Pixabay)
REKLAMA

"GW" informuje, że w listopadzie portal Znany Lekarz przesłał zawiadomienie do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, prosząc o konkretne działania w sprawie wpisów. Serwis domagał się regulacji i zdecydowanego ścigania właścicieli stron, którzy oferują usługę polegającą na zamieszczaniu opinii.

"Podszywanie się w komentarzach może zostać uznane za nieuczciwą praktykę biznesową" - informuje gazeta. Cytuje informację z departamentu komunikacji UOKiK: "Działania UOKiK mogą objąć zarówno przedsiębiorców piszących opinie na zamówienie, jak i tych, którzy je kupują. W zależności od okoliczności czy skali działania może to być wezwanie w sprawie ochrony zbiorowych interesów konsumentów albo wszczęcie postępowania".

"To ostatnie może się zakończyć decyzją z nakazem zaniechania stosowania praktyki oraz karą finansową do 10 proc. rocznego obrotu. Taką karę - w wysokości 70 tys. zł - dostał właśnie właściciel jednej ze stron piszących fikcyjne komentarze m.in. dla Znanego Lekarza" - czytamy.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Wchodzisz na stronę i... kupujesz opinię. Oni chcą to ukrócić

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA