PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Seniorzy nie zagustowali w teleporadach

Osoby starsze rzadziej korzystają z teleporad, a liczba wizyt domowych udzielonych przez lekarzy POZ osobom powyżej 60 lat spadła w ubiegłym roku i w I kwartale tego roku – zaznaczył we wtorek wiceminister zdrowia Maciej Miłkowski, prezentując dane o świadczeniach udzielanych w ramach POZ seniorom.

  • Autor: PAP/JP
  • 22 cze 2021 17:41
Seniorzy nie zagustowali w teleporadach
Osoby starsze rzadziej korzystają z teleporad (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Na wspólnym posiedzeniu we wtorek po południu sejmowe komisje polityki senioralnej oraz zdrowia zajęły się tematem dostępu do usług świadczonych przez POZ osobom starszym, ze szczególnym uwzględnieniem teleporad i wizyt domowych w 2020 r.
  • Uczestniczący w spotkaniu wiceminister zdrowia przytoczył dane NFZ, z których wynika, że lekarze podstawowej opieki zdrowotnej w 2020 r. udzielili blisko 149 mln porad, z czego 66 mln osobom w wieku powyżej 60 lat.
  • "Dla tej grupy (w 2020 roku - red.) mamy zrealizowanych 6 mln teleporad (9,2 proc.) i 801 tys. wizyt domowych (1,2 proc.). Odpowiednio w 2019 r. liczba tych porad wyniosła 1 mln 356 tys." - powiedział.

Dodał też, że w I kwartale 2021 r. lekarze POZ odbyli też około 181 wizyt domowych w tej grupie seniorów. "Widać, że w roku bieżącym i w ubiegłym jest spadek tych wizyt" - podkreślił.

Zgodnie z przedstawianymi danymi w 2019 r. udzielono łącznie 166 mln porad wobec 149 mln w 2020 r. Liczba teleporad dla osób 60 plus jest znacząco niższa niż dla pozostałej części społeczeństwa.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

"Widzimy, że osoby starsze częściej fizycznie pojawiają się w POZ" - stwierdził wiceminister.

Zaznaczył też, że ubiegły rok był rokiem "systemowego wdrożenia e-zdrowia". Przypomniał także, że na początku pandemii udostępniono platformę e-wizyt. Rozwiązanie to było dostępne przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Działała ona od kwietnia 2020 r. do kwietnia 2021 r. Liczba udzielonych za jej pośrednictwem porad wyniosła prawie 53 tys., w tym liczba osób w wieku 60 plus, które skorzystały z teleporady, wyniosła 3,7 tys.

Ponadto w maju 2021 r. uruchomiono Teleplatformę Pierwszego Kontaktu (TPK). Pacjent otrzyma niezbędną pomoc medyczną poza godzinami pracy lekarzy POZ, w weekendy i w święta pod numerem 800-137-200. Z platformy mogą korzystać również osoby niesłyszące.

Wiceminister podał, że resort pracuje nad tym, aby POZ obsługiwało jak największą liczbę pacjentów w trybie stacjonarnym. Przygotowano standard organizacyjny teleporad, gdzie określono, w jakim zakresie może być realizowana i w jakich przypadkach.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Seniorzy nie zagustowali w teleporadach

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.