PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Przez biurokratyzację lekarze nie mają czasu dla pacjenta. Ale jest rozwiązanie

Lekarze więcej czasu poświęcają na przygotowanie się do wizyty i uzupełnienie dokumentacji niż na diagnostykę pacjenta. Rozwiązaniem problemu biurokratyzacji służby zdrowia mogą być aplikacje.

Przez biurokratyzację lekarze nie mają czasu dla pacjenta. Ale jest rozwiązanie
Z 20-minutowej wizyty u lekarza aż 16 minut to czynności organizacyjne, a tylko niecałe 4 minuty to czas na zbadanie i rozmowę z pacjentem (fot.shutterstock)
REKLAMA
  • Konieczność ręcznego wypełniania karty pacjenta, pogubione lub zniszczone dokumenty to codzienność w gabinetach lekarskich.
  • Efekt? Lekarze więcej czasu poświęcają na przygotowanie się do wizyty i uzupełnienie dokumentacji niż na diagnostykę.
  • Na badanie pacjenta zostaje tylko trochę ponad 4 minuty.

- W mojej codziennej praktyce problem z klasyczną, papierową dokumentacją jest najbardziej odczuwalny podczas pierwszej wizyty z pacjentem. Musimy poznać całą dotychczasową historię pacjenta. Często pacjenci nie pamiętają wszystkich chorób i zabiegów, które mieli wykonane oraz ich szczegółów. Bardzo często nie pamiętają leków, które przyjmują albo ich dawek. Stwarza to ogromny problem podczas wizyty, ponieważ nie możemy posunąć się dalej i ustalić terapii – mówi Filip Diks, kardiolog.

Czytaj też: Biurokracja, podatki i koszty pracy. To największe bariery w prowadzeniu biznesu

– Zdarza się, że pacjenci mają ze sobą całe stosy papierowej dokumentacji, którą trzeba jakoś przejrzeć, żeby zapoznać się z tym, co dotychczas działo się z pacjentem. Posiadanie dokumentacji w postaci elektronicznej byłoby o wiele prostsze - dodaje.

Raport „E-zdrowie oczami Polaków” pokazał, że szukanie historii choroby zajmuje lekarzowi 3,86 min, wypisywanie recept 4,01 min, wypisywanie zwolnień 4,09 min, a uzupełnianie danych osobowych ponad 4 min. Efekt? Z 20-minutowej wizyty u lekarza aż 16 minut to czynności organizacyjne, a tylko niecałe 4 minuty to czas na zbadanie i rozmowę z pacjentem.

- Rozwiązaniem problemu biurokratyzacji służby zdrowia są aplikacje, np. Gabinet drWidget. W bardzo prosty i intuicyjny sposób pozwoli to lekarzowi na wyszukanie informacji o pacjencie. Aplikacja zbiera wszystkie dokumenty w jednym miejscu, umożliwia ich łatwe wyszukanie, wydruk. Przechowywanie dokumentów w formie cyfrowej gwarantuje brak ich zaginięcia – wyjaśnia Dominik Kierda, ekspert Gabinet drWidget.

Gabinet drWidget firmy LekSeek to oprogramowanie dla lekarzy, które pomaga im w codziennej pracy. Za jego pomocą mogą oni przechowywać wyniki i dane pacjentów w jednym miejscu. Platforma daje im również dostęp do bazy jednostek chorobowych, leków i procedur oraz możliwość wystawiania recept, skierowań czy też zwolnień. Na obecnym etapie rozwoju oprogramowania dostępna jest już także aplikacja mobilna Gabinet drWidget, która ma za zadanie pomóc lekarzom w przeprowadzaniu wizyty, kiedy są poza gabinetem lub nie mają dostępu do komputera/laptopa.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Przez biurokratyzację lekarze nie mają czasu dla pacjenta. Ale jest rozwiązanie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.