Z powodu koronawirusa prywatne szpitale i przychodnie wdrożyły procedury, które mają zapobiec zakażeniom i zapewnić bezpieczeństwo pacjentom oraz pracownikom. Jednym z takich rozwiązań jest zachęcenie pacjentów do zdalnego kontaktu z lekarzami - telefonicznie lub za pomocą czatu.

- - W centrach medycznych Medicover prowadzona jest w tej chwili normalna działalność - zapewniła w piątek 13 marca) p.o. dyrektora ds. komunikacji i marki korporacyjnej Medicover Marzena Smolińska.
- - Wszystkich pacjentów, nie tylko tych z infekcjami takimi jak grypa czy przeziębienie lub z podejrzeniem zakażenia koronawirusem, zachęcamy do zdalnego kontaktu przez telefoniczną poradę medyczną lub czatu - bez wychodzenia z domu - podkreśliła Marzena Smolińska.
- - Usługi w wybranych specjalizacjach za zgodą pacjenta zamieniamy na telemedyczną poradę - tłumaczył Maciej Mikołajewski z LUX MED.
- W centrach medycznych Medicover prowadzona jest w tej chwili normalna działalność - zapewniła w piątek 13 marca) p.o. dyrektora ds. komunikacji i marki korporacyjnej Medicover Marzena Smolińska. - Jednocześnie, wszystkich pacjentów, nie tylko tych z infekcjami takimi jak grypa czy przeziębienie lub z podejrzeniem zakażenia koronawirusem, zachęcamy do zdalnego kontaktu przez telefoniczną poradę medyczną lub czatu - bez wychodzenia z domu - podkreśliła.
Jak dodała, w centrach medycznych Medicover wdrożono procedury, które "w sposób szczegółowy regulują zasady postępowania zarówno personelu medycznego, jak i administracyjnego, a ich celem jest zapobieganie zakażeniom oraz zapewnienie bezpieczeństwa pacjentom oraz pracownikom". - Dlatego ograniczyliśmy w naszych centrach wizyty dzieci zdrowych w zakresie bilansów okresowych - wyjaśniła.
Zdaniem Smolińskiej "sytuacja jest dynamiczna, a Medicover będzie się do niej dostosowywać, pozostając zawsze w zgodzie z procedurami bezpieczeństwa epidemiologicznego i zaleceniami ministerstwa zdrowia oraz Głównego Inspektoratu Sanitarnego". - Cały czas uważnie obserwujemy rozwój zdarzeń - dodała.
Czytaj też: Polska lekarka z Mediolanu: lekarze są wykończeni
Z kolei menedżer współpracy z mediami i projektów zewnętrznych LUX MED Maciej Mikołajewski powiedział , że LUX MED w sytuacji z koronawirusem "zwiększył rolę kanałów telemedycznych, polecając pacjentom częstsze korzystanie z kanałów zdalnych, np. czatu z lekarzem - tekstowego, głosowego lub wideo, który stanowi doskonałe rozwiązanie w obecnej sytuacji".
- Usługi w wybranych specjalizacjach za zgodą pacjenta zamieniamy na telemedyczną poradę - tłumaczył. Jak podkreślił, "w przypadku wizyt już umówionych w placówce, LUX MED będzie się kontaktować z pacjentami, aby zamienić ją na poradę telefoniczną udzielaną przez lekarza". -Optymalizujemy grafiki naszych specjalistów, by zapewnić jak największą efektywność pracy i minimalizować ryzyka - stwierdził.

KOMENTARZE (0)