Przeszkolenie 1540 osób personelu medycznego z zagadnień m.in. praw pacjenta i objęcie działaniami projakościowym 350 placówek podstawowej opieki zdrowotnej i 50 szpitali zakłada dofinansowany z Funduszy Europejskich projekt Ministerstwa Zdrowia.

- Ministerstwo Zdrowia uruchamia projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich, w którym Rzecznik Praw Pacjenta będzie szkolić personel medyczny ze znajomości przepisów pacjenta.
- Projekt ma m.in. także poprawić sposób komunikowania się personelu z pacjentem, który jest bardzo istotny w całej ścieżce terapeutycznej.
- Celem projektu jest zwiększenie wiedzy wśród personelu medycznego na temat uprawnień pacjentów do korzystania z opieki zdrowotnej, ze szczególnym uwzględnieniem osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności.
Resort wskazał, że do przestrzegania praw pacjenta nie wystarczy znać przepisy, ale trzeba także umieć je stosować w praktyce, począwszy od rejestracji pacjenta aż przez cały proces leczniczy.
"Właśnie dlatego Ministerstwo Zdrowia uruchamia projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich, w którym Rzecznik Praw Pacjenta będzie szkolić personel medyczny ze znajomości takich przepisów" - wyjaśnił.
Projekt ma m.in. także poprawić sposób komunikowania się personelu z pacjentem, który jest bardzo istotny w całej ścieżce terapeutycznej.
MZ podało, że celem projektu "Po pierwsze pacjent - działania Rzecznika Praw Pacjenta na rzecz poprawy jakości usług zdrowotnych" jest zwiększenie wiedzy wśród personelu medycznego na temat uprawnień pacjentów do korzystania z opieki zdrowotnej, ze szczególnym uwzględnieniem osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności.
Czytaj też: Zdrowie psychiczne lekarzy pogarsza się. Głównym powodem są złe warunki pracy
Cykl szkoleń obejmie kadrę zarządzającą, lekarzy, pielęgniarki, fizjoterapeutów, diagnostów laboratoryjnych i personel administracyjny. W kursach wezmą udział także pracownicy telefonicznej informacji pacjenta, do których najczęściej zgłaszają się pacjenci ze swoimi problemami, po to, aby udzielana przez nich pomoc była na jak najwyższym poziomie.

KOMENTARZE (0)