Operatorzy numer 112: do każdego telefonu podchodzimy indywidualnie

Każdy telefon na numer 112 to inna sytuacja, do każdego podchodzimy indywidualnie – tłumaczy operatorka ze szczecińskiego Centrum Powiadamiania Ratunkowego. W Europejskim Dniu Numeru Alarmowego 112 operatorzy podkreślali, że nadal wielu dzwoniących nie wie, do czego numer służy.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Operatorzy numer 112: do każdego telefonu podchodzimy indywidualnie

- Każdy telefon to indywidualna sytuacja, zawsze dzwoni człowiek, który zupełnie inaczej może postrzegać dane zdarzenie, będąc na miejscu, a ja muszę sobie to wszystko wyobrazić. To często stresujące - czy dobrze zrozumiem zgłaszającego - mówi pani Marta, jedna z operatorek numeru 112 w szczecińskim Centrum Powiadamiania Ratunkowego. Zaznaczyła, że nadal bardzo często operatorzy numeru alarmowego odbierają telefony nie związane z sytuacjami zagrożenia.

- Ludzie dzwonią po poradę prawną, po to, żeby porozmawiać, bo są osobami samotnymi, albo dlatego, że nie potrafią sobie poradzić z zepsutym na drodze samochodem. Nie wiedzą, gdzie zadzwonić, więc jedyny numer, jaki przychodzi im do głowy, to 112 - powiedziała operatorka.

Dodała, że wszystkie zgłoszenia odbierane są według ustalonej procedury: operatorzy sprawdzają, czy dana osoba jest bezpieczna i gdzie się znajduje. Jeśli okazuje się - na podstawie odpowiedzi na pytania - że dzwoniący potrzebuje pomocy, przesyłają zgłoszenie do odpowiednich służb.

- Im konkretniej odpowiada nam osoba zgłaszająca, tym lepiej jesteśmy w stanie udzielić pomocy i przekazać więcej informacji służbom. Dzwoniący często zarzucają nam, że zadajemy wiele pytań, ale musimy pamiętać, że są to informacje dla trzech służb - co innego będzie ważne dla ratownika medycznego, co innego dla straży pożarnej, a co innego dla policji - wyjaśniła pani Marta. Podkreśliła, że jedną z najważniejszych informacji jest ta o lokalizacji zgłoszenia.

Z okazji Europejskiego Dnia Numeru Alarmowego 112 wyróżnieni zostali pracownicy szczecińskiego Centrum Powiadamiania Ratunkowego, którzy "podchodzą do swojej misji z ogromnym zaangażowaniem i poświęceniem".

Numer alarmowy 112 służy do powiadamiania o nagłych sytuacjach zagrożenia życia, zdrowia lub mienia.

W Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Szczecinie pracuje 41 operatorów. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.