PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Obecny problem to brak identyfikacji z miejscem pracy; chcemy mieć zapłacone, zrobić swoje i wyjść

- Nie wiemy tak naprawdę, jak rozmawiać z pacjentem. Nikt nas tego nie uczy. W lepszej sytuacji są pracownicy call center, których się szkoli, jak mają rozmawiać z klientem. Komunikowanie się w zespole, jak i na linii pracownik ochrony zdrowia - pacjent, nie może przebiegać na zasadzie ''my'' i ''oni'' - mówi dr Rafał Wnuk.

Obecny problem to brak identyfikacji z miejscem pracy; chcemy mieć zapłacone, zrobić swoje i wyjść
Zdarza się, że młody lekarz na szkoleniu mówi ''nie cierpię pacjentów''. Jego poziom wypalenia zawodowego jest tak wysoki, że nie chce mu się pracować (fot. archiwum)
REKLAMA

W Nakle Śląskim odbyła się we wtorek (3 lipca) konferencja pod hasłem "Etyka komunikacji" zorganizowana przez Wielospecjalistyczny Szpital Powiatowy im. dr. B. Hagera w Tarnowskich Górach, przy udziale zespołu etycznego działającego w placówce oraz Stowarzyszenia ''Na Zdrowie''.

Tłem dla tego spotkania była m.in. głośna sprawa zarzutów o mobbing podnoszonych przez instrumentariuszki z bloku operacyjnego szpitala w Tarnowskich Górach wobec ordynatora ginekologii, który miał je wyzywać i poniżać. Przypomnijmy, że w tej sprawie powołano dwie komisje. Pielęgniarki, które czuły się mobbingowane złożyły także skargę na lekarza do rzecznika odpowiedzialności zawodowej przy Śląskiej Izbie Lekarskiej.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Pod koniec kwietnia 17 instrumentariuszek, skarżąc się na opieszałość postępowania w SIL oraz pracę komisji antymobbingowej złożyło wypowiedzenia (wszystkie poza oddziałową). Komisja, która rozpatrywała skargę pielęgniarek stwierdziła jednak, że mobbingu nie było, ale nie jednogłośnie (jedno zdanie odrębne). Wszystko to sprawiło, że atmosfera w szpitalu stała się napięta. Dyskusje o tym, co jest mobbingiem a co nim nie jest, były na porządku dziennym.

Wszyscy się komunikują, niewielu potrafi się porozumieć 
Dr Rafał Wnuk przytoczył słowa Bernarda Shawa, który stwierdził, że największym problemem komunikacji jest iluzja, że do niej doszło. Przywołał też stwierdzenie Johna C. Maxwella, że wszyscy się komunikują, ale niewielu potrafi się porozumieć.

- Nie wiemy tak naprawdę, jak rozmawiać z pacjentem. Nikt nas tego nie uczy. W lepszej sytuacji są pracownicy call center, których się szkoli, jak mają rozmawiać z klientem. Komunikowanie się w zespole, jak i na linii pracownik ochrony zdrowia - pacjent, nie może przebiegać na zasadzie ''my'' i ''oni'' - mówił dr Wnuk.

Więcej w portalu RynekAptek.pl.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Obecny problem to brak identyfikacji z miejscem pracy; chcemy mieć zapłacone, zrobić swoje i wyjść

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.