Nowy statut Ministerstwa Zdrowia. Zmiany organizacyjne zakłócają pracę w resorcie?

We wtorek (5 lutego) "Gazeta Wyborcza" alarmowała, że ponad połowa pracowników Ministerstwa Zdrowia nie ma od 1 lutego umów o pracę, bo w związku ze zmianą statutu stare wygasły, a nowych nie przygotowano. Sytuację oceniła jako "totalny chaos". Sam resort zdrowia jest innego zdania.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Nowy statut Ministerstwa Zdrowia. Zmiany organizacyjne zakłócają pracę w resorcie?

Od 1 lutego nastąpiły zmiany w zakresie statutu i działania resortu zdrowia. Niektóre departamenty pozostały bez zmian, a inne uległy likwidacji lub przekształceniu. Powstały tez nowe, samodzielne stanowiska. 

Jak informowała "Gazeta Wyborcza", pracownicy z likwidowanych departamentów "nie wiedzą, czy dalej mają pracę, a jeśli tak, to gdzie mają iść". Z informacji wynikało też, że pracownicy ministerstwa dostają powołania do pracy w konkretnym departamencie i takie umowy o pracę podpisuje z nimi dyrektor generalny urzędu.

O skomentowanie tej oceny serwis RynekZdrowia.pl poprosił resort. Sylwia Wądrzyk-Bularz, rzecznik prasowy Ministerstwa Zdrowia wyjaśniła, że sprawy związane ze zmianą statutu Ministerstwa Zdrowia są procedowane zgodnie z przyjętymi założeniami.

"Dyrektorzy i zastępcy dyrektorów otrzymali powołania w dniu wejścia w życie nowego statutu (1 lutego 2019 r. - red.). Pracownicy przekształcanych komórek sukcesywnie otrzymują stosowne dokumenty związane ze wskazaniem komórki organizacyjnej, w której będą realizować przypisane zadania. Żaden z pracowników nie został zwolniony" - poinformowała Sylwia Wądrzyk-Bularz.

Sprecyzowała, że faktycznie umowy o pracę zawarte są pomiędzy pracownikami a dyrektorem generalnym Ministerstwa Zdrowia. Dodała, że pozostają w mocy, ponieważ nie nastąpiła zmiana pracodawcy, a jedynie zmiana wewnętrznej struktury organizacyjnej ministerstwa.

"Zmiany organizacyjne nie powodują ani nie zakłócają pracy resortu" - podkreśliła.

Cały artykuł znajdziesz tutaj.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.