Nowe rozporządzenie, nowe kłopoty dla pielęgniarek?

1 kwietnia wejdzie w życie rozporządzenie ministra zdrowia, które daje dyrektorom szpitali uprawnienie do samodzielnego ustalania liczby etatów pielęgniarskich na poszczególnych oddziałach.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Nowe rozporządzenie, nowe kłopoty dla pielęgniarek?

PODZIEL SIĘ


Autor: gp24.pl/Rynek Zdrowia

www.rynekzdrowia.pl

25 mar 2014 9:41


W rezultacie, jak twierdzą pielęgniarki, może to doprowadzić do szukania oszczędności finansowych poprzez znaczne ograniczenia liczby personelu.

W Wojewódzkim Szpitalu Specjalistycznym w Słupsku pracuje ponad 550 pielęgniarek. Po przeprowadzce szpitala do nowego budynku dyrektor zatrudnił około stu nowych. - Teraz nie planuję żadnych zwolnień i ruchów kadrowych - zapewnia Ryszard Stus, dyrektor szpitala.

Nie ukrywa, że jego również nowe rozporządzenie ministra nie satysfakcjonuje. 

- Środowisko spodziewało się, że powstaną normatywy określające liczbę pielęgniarek na oddziałach w stosunku do liczby łóżek lub pacjentów - mówi dyrektor Stus. 


Pielęgniarki chciałby wpisania ich w system funkcjonowania szpitali. Obecnie szpital nie może podpisać kontraktu z NFZ, jeśli na poszczególnych oddziałach nie zatrudnia wymaganej liczby lekarzy. Taka sama zasada powinna obowiązywać w przypadku pielęgniarek.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.